Ενστάσεις και απορίες προκάλεσε στους τεχνολογικούς κύκλους η εξαγορά της Oculus VR από το Facebook, κυρίως λόγω του υπέρογκου ποσού των σχεδόν 2 δισ. δολ. που δαπάνησε για να κάνει δική της κατασκευάστρια εταιρεία του Oculus Rift.
Μόλις λίγο καιρό μετά την υπέρογκη δαπάνη των 19 δισ. δολ. για την εξαγορά της WhatsApp, κι ενώ όλα έδειχναν πως δεν θα υπάρξουν άμεσα νέες επενδύσεις από το Facebook, ο Mark Zuckerberg αποφάσισε να ταράξει για τα καλά τα νερά, δαπανώντας ακόμα ένα μεγάλο ποσό για να κάνει δική του την Oculus VR.
Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν υπερβολική την επένδυση των 2 δισ. δολ. (σε μετρητά και μετοχές) για την απόκτηση μιας εταιρείας “μη εγνωσμένης αξίας” με “μη δοκιμασμένη τεχνολογία” και εκφράζουν φόβους πως αυτή θα είναι η απαρχή μιας σειράς ανεξέλεγκτων δαπανών από τον Zuckerberg.
Ωστόσο, ο CEO του Facebook με την απόφασή του αυτή, σηματοδοτεί την αλλαγή στρατηγικής του Facebook, διευρύνοντας το φάσμα των δυνατοτήτων του, μιας και μέχρι σήμερα επικεντρωνόταν κυρίως στην ενίσχυση των υφιστάμενων υπηρεσιών του.
Η αλλαγή πλεύσης του Zuckerberg μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς έρχεται να συμβαδίσει με αυτήν της Google, μιας και ο μεγάλος ανταγωνιστής του Facebook, έχει να επιδείξει ένα μακροσκελές ιστορικό με αποφάσεις που στόχευαν μακροπρόθεσμα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το 2005 που οι σταθεροί ηλεκτρονικοί υπολογιστές βρίσκονταν στο απόγειό τους, η Google όχι μόνο δεν αναμείχθηκε ενεργά στην αγορά, αλλά έκανε μελλοντικά σχέδια για ρομπότ και αυτοκίνητα χωρίς οδηγό! Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα επιτυχίας της μακροπρόθεσμης στρατηγικής που ακολουθεί η Google, αποτελεί αναμφισβήτητα η απόκτηση του Android που πλέον βρίσκεται στο 75% των smartphones και tablets παγκοσμίως.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της απόκτηση της Oculus VR από το Facebook, καθώς αποτελεί μια κίνηση που στοχεύει στη μελλοντική δημιουργία μιας πανίσχυρης πλατφόρμας με δυνατότητες εικονικής πραγματικότητας, “πλατφόρμα του μέλλοντος”, όπως χαρακτηριστικά την προσφώνησε ο CEO του Facebook.