Τρία χρόνια χρειάστηκε η Κομισιόν για να καταλήξει στη συμβιβαστική λύση ανάμεσα στη Google και τους ανταγωνιστές της σχετικά με την προβολή των διαφημίσεων στην δημοφιλή μηχανή αναζήτησης.
Μέχρι πρότινος η Google δεν πρόβαλε στις αναζητήσεις προϊόντα διαφημίσεων των ανταγωνιστών της ή έστω προϊόντα που δεν διαφημίζονταν στην ίδια. Για την ακρίβεια τα σχετικά με την αναζήτηση προϊόντα ή υπηρεσίες, τα οποία δεν διαφημίζονταν στη Google προβάλλονταν πολύ χαμηλότερα από τα πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης, ενώ στην mobile έκδοση της Google ο χρήστης έπρεπε να πατήσει την επιλογή “click to see more” για να δει προϊόντα ή υπηρεσίες μη διαφημιζόμενα στην Google.
Μόλις νομοθετηθεί η απόφαση της Κομισιόν η Google θα είναι υποχρεωμένη να προβάλλει στην ίδια σειρά αποτελεσμάτων, πέρα από τα “δικά” της προϊόντα και τουλάχιστον τρία διαφημιζόμενα σε ανταγωνιστές της και είναι υποχρεωμένη να το κάνει αυτό τουλάχιστον για τα επόμενα πέντε (5) χρόνια. Η υποχρέωση της Google ισχύει μόνο εντός των ορίων της Ευρώπης.
Η πρόταση της Κομισιόν, πάντως ικανοποιεί μόνο την ίδια την Κομισιόν και όχι την Google, ούτε και τους ανταγωνιστές της. Κι αυτό γιατί η Google προφανώς δεν επιθυμεί να “μπλέκει” τα προϊόντα της με τα προϊόντα των ανταγωνιστών της κατά την προβολή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, ωστόσο τα πρόστιμα που την περιμένουν αν δεν συμμορφωθεί είναι υπέρ το δέον τσουχτερά, ενώ οι ανταγωνιστές θεωρούσαν ιδανική λύση το να πάψει η Google εντελώς να προβάλλει τους πελάτες της.
Προφανώς οι επιθυμίες των δύο αντιμαχόμενων πλευρών είναι μη εφαρμόσιμες και η Κομισιόν θεωρεί ότι η πρόταση της μπορεί να αποφέρει κέρδη και στις δύο πλευρές.