Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε έσοδα της τάξης των 59,28 τρισεκατομμυρίων won (40.06 δισ. ευρώ) σε ενοποιημένη βάση για το τέταρτο τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2013, σημειώνοντας αύξηση 0,3% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη του τριμήνου έφτασαν τα 8,31 τρισεκατομμύρια won (5,61 δισ. ευρώ), σημειώνοντας μείωση 18% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη του τριμήνου ήταν 7,30 τρισεκατομμύρια won (4,93 δισ. ευρώ).
Τα αποτελέσματα του τετάρτου τριμήνου συντέλεσαν, ώστε τα συνολικά έσοδα για το 2013 να είναι υψηλότερα από ποτέ, αγγίζοντας τα 228,69 τρισεκατομμύρια won (154,55 δισ. ευρώ) και παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 14% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα καθαρά έσοδα για το 2013 έφτασαν τα 30,47 τρισεκατομμύρια won (20,6 δισ. ευρώ), με καθαρά λειτουργικά κέρδη 36,79 τρισεκατομμύρια won (24,86 δισ.ευρώ), παρουσιάζοντας 27% αύξηση σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Η Samsung διατήρησε το 2013 την ηγετική της θέση στον κλάδο των φορητών συσκευών, κατέχοντας το 30% της αγοράς των smartphones τόσο σε αναπτυγμένες όσο και αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά και αυξάνοντας στο διπλάσιο τις πωλήσεις tablet σε σχέση με την περσινή χρονιά, χάρη στην κυκλοφορία νέων προϊόντων, όπως το GALAXY Tab 3 και το GALAXY Note 10.1 (2014 Edition). Οι σημαντικές αυτές επιδόσεις είναι, επίσης, αποτέλεσμα των προσπαθειών της εταιρείας να ενισχύσει τα σημεία επαφής της με τους πελάτες με εμπειρίες shop-in-shop.
Σχετικά με τις παραδόσεις τηλεοράσεων, η Samsung σημείωσε μεγάλη αύξηση στις αναπτυγμένες αγορές μέσα στο τρίμηνο χάρη στα premium προϊόντα της που έφεραν 90% αύξηση σε σχέση με το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου. Οι παραγγελίες για τηλεοράσεις 60 ιντσών ή μεγαλύτερες σημείωσαν αύξηση 80%, ενώ η ζήτηση για Smart TV αυξήθηκε περισσότερο από 60% στο τέταρτο τρίμηνο.
Το περιθώριο κέρδους από τις Οικιακές Συσκευές παρέμεινε σταθερό στο τρίμηνο, σημειώνοντας αυξημένες πωλήσεις premium προϊόντων σε αναπτυσσόμενες αγορές.
Όσον αφορά στον τομέα των Ηλεκτρονικών Εξαρτημάτων, η προσαρμογή σε αποθέματα και μία μείωση στις τιμές των οθονών περιόρισαν τα συνολικά έσοδα, αλλά η αύξηση στις παραδόσεις σε IT και UHD οθόνες ήταν σημαντική.
Στις Μνήμες, τα έσοδα του τετάρτου τριμήνου ήταν θετικά, κυρίως λόγω αποδοτικών διαδικασιών και του υψηλού περιθωρίου των DRAM και NAND Flash Memory chips.
Το πρώτο τρίμηνο θα αποτελέσει πρόκληση για τη Samsung στην προσπάθεια να βελτιώσει τα έσοδα, καθώς η χαμηλή εποχικότητα της βιομηχανίας IT θα περιορίσει τη ζήτηση σε εξαρτήματα και τηλεοράσεις.
Tη φετινή χρονιά, αναφορικά με τα τελικά προϊόντα, η Samsung θέλει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην κατηγορία των smartphones, αξιοποιώντας το διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της σε διαφορετικές αγορές και με ευρύ φάσμα τιμών.
Η Samsung στοχεύει να αυξήσει τη δυναμικότητά της στην κατηγορία των συσκευών που φοριούνται, με καινοτόμα προϊόντα, όπως το GALAXY Gear, αλλά και να υποστηρίξει τη σειρά tablets με μεσαίας και πιο χαμηλής κατηγορίας προϊόντα και μεγάλες οθόνες.
Η Samsung στοχεύει να ξεπεράσει τις επιδόσεις της αγοράς με premium προϊόντα που περιλαμβάνουν τις UHD,τις κυρτές και τις τηλεοράσεις άνω των 60 ιντσών. Η χρονιά αυτή αναμένεται πολλά υποσχόμενη ενόψει του επικείμενου παγκόσμιου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου στη Βραζιλία και την αναμενόμενη αύξηση στην αγορά UHD τηλεοράσεων.
Από πλευράς Ηλεκτρονικών Εξαρτημάτων, η εταιρεία θα διασφαλίσει την κερδοφορία στην αγορά Ημιαγωγών, διαφοροποιημένων προσφερόμενων προϊόντων και την παραγωγή των V-NAND.
Θεωρούμε ότι οι παραγγελίες για μεγάλες LCD οθόνες θα είναι αυξημένες αυτήν τη χρονιά, καθώς η εταιρεία αναμένει μεγαλύτερη ζήτηση σε υψηλής τεχνολογίας τηλεοράσεις που είτε είναι κυρτές είτε έχουν ανάλυση UHD. Παράλληλα, η Samsung σκοπεύει να αξιοποιήσει τις OLED οθόνες σε προϊόντα εκτός των smartphones, αυξάνοντας περισσότερο τα περιθώρια κέρδους.
Οι κεφαλαιακές δαπάνες κατά το οικονομικό έτος 2013 ανήλθαν συνολικά στα 23,8 τρισεκατομμύρια won. Για την κατηγορία Ημιαγωγών, η Samsung επένδυσε 12,6 τρισεκατομμύρια won, ενώ 5,5 τρισεκατομμύρια won επενδύθηκαν για την ανάπτυξη του τμήματος Display Panel.
Πιο συγκεκριμένα, επενδύσεις έγιναν στις εγκαταστάσεις κατασκευής πάνελ LCD και την επέκταση της παραγωγής για πάνελ OLED.
Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε ένα ετήσιο μέρισμα 13.800 won ανά μετοχή. Το συνολικό μέρισμα που καταβλήθηκε το 2013 είναι 14.300 won ανά μετοχή, το οποίο αναλογεί σε περίπου 1% της μέσης τιμής μετοχής το 2013 και αύξηση της τάξης του 79% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Μετά από αναλυτική μελέτη, η Samsung σκοπεύει να αυξήσει τις συνολικές αποδόσεις στους μετόχους αναλογικά με τις ετήσιες ταμειακές ροές, σε σύγκριση με το 2013.
Οι τομείς Ημιαγωγών της Samsung – οι οποίοι περιλαμβάνουν τις μνήμες και το σύστημα LSI – εμφάνισαν 1,99 τρισεκατομμύρια won σε λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο και 10,44 τρισεκατομμύρια won σε ενοποιημένα κέρδη. Ο τομέας των Memory chips ήταν υπεύθυνος για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων με 6,52 τρισεκατομμύρια won σε έσοδα, παρουσιάζοντας 2% αύξηση στα κέρδη σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ο κλάδος Κινητής κρατά τη δυναμική του
Το Τμήμα IT & Mobile Communications (IM) – που αποτελείται από τα τμήματα Mobile Communications και Networks – σημείωσε λειτουργικά κέρδη 5,47 τρισεκατομμύρια won με κέρδη 33,89 τρισεκατομμύρια won για το τρίμηνο Δεκεμβρίου. Σε σχέση με τα συνολικά έσοδα του Τμήματος, ο κλάδος φορητών συσκευών σημείωσε 32,17 τρισεκατομμύρια won.
Τα έσοδα του κλάδου φορητών συσκευών παρουσίασαν μικρή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο λόγω των αυξημένων επενδύσεων προώθησης και μίας εφάπαξ δαπάνης. Παράλληλα, οι παραδόσεις tablets αυξήθηκαν σημαντικά λόγω των υψηλών πωλήσεων των GALAXY Tab 3 και GALAXY Note 10.1 (2014 Edition) που κυκλοφόρησαν στο τέλος του τρίτου τριμήνου.
Το 2014 η Samsung θα επικεντρωθεί στην επέκταση του χαρτοφυλακίου της σε smartphones τόσο ανά γεωγραφική περιοχή, όσο και σε φάσμα τιμών, αλλά και στην ανταπόκριση στην αυξημένη ζήτηση για LTE σε Ευρώπη και Κίνα. Παράλληλα, οι παραδόσεις σε smartphones αναμένεται να αντιπροσωπεύσουν το 70% των συνολικών παραδόσεων κινητών τηλεφώνων.
Για τα tablets, η αγορά αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από 20% σε σχέση με πέρσι και η Samsung έχει ως σκοπό να διατηρήσει τις αυξημένες πωλήσεις μέσω συσκευών με μεγαλύτερες οθόνες και καινοτομίες που διευκολύνουν τον χρήστη.
Η Samsung θα διασφαλίσει την κερδοφορία, αναζητώντας την καινοτομία στα κανάλια λιανικής, όπως για παράδειγμα με νέα «Experience Shops», επιδιώκοντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα από πλευράς κόστους και καλλιεργώντας τις B2B πωλήσεις μέσω του KNOX.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος Οθονών λόγω της χαμηλής εποχικότητας
Το Τμήμα Πάνελ Οθονών (Display Panel) σημείωσε λειτουργικά κέρδη 110 δισεκατομμυρίων won στο τέταρτο τρίμηνο, με έσοδα 6,46 τρισεκατομμύρια won, καταγράφοντας μείωση σε πωλήσεις και κέρδη συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο.
Παρά την έντονη εποχικότητα, η αγορά των LCD επηρεάστηκε συνολικά από μία μείωση στη μέση τιμή πώλησης των πάνελ τηλεοράσεων λόγω της πιο χαμηλής ζήτησης από κατασκευαστές, οδηγώντας σε προσαρμογή των αποθεμάτων σε μία αγορά με μεγαλύτερη προσφορά από ότι ζήτηση. Την ίδια στιγμή, οι παραδόσεις πάνελ τηλεοράσεων της Samsung περιορίστηκαν μέσα στο τρίμηνο σε μονοψήφιο ποσοστό, παρότι οι παραδόσεις ήταν υψηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς.
Για τα IT πάνελ, η αυξημένη ζήτηση παρέμεινε μέσα στο τρίμηνο τόσο για την αγορά συνολικά όσο και για τη Samsung, με αυξημένη ζήτηση, συγκεκριμένα, για πάνελ tablet, καθώς οι κατασκευαστές προετοίμαζαν νέα προϊόντα για το τέλος του χρόνου που αποτελεί περίοδο αιχμής. Η ζήτηση για πάνελ laptop και monitors παρέμεινε περιορισμένη.
Για το 2014, η εταιρεία στοχεύει να διασφαλίσει την κερδοφορία στα πάνελ τηλεοράσεων, αυξάνοντας τις πωλήσεις premium προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των κυρτών και άνω των 60 ιντσών τηλεοράσεων, καθώς και επεκτείνοντας τις ‘entry-level’ σειρές. Η εταιρεία, επίσης, έχει ως στόχο να εκμεταλλευτεί την αυξημένη ζήτηση για πάνελ τηλεόρασης μέσα στο 2014, η οποία αναμένεται λόγω των μεγάλων αθλητικών γεγονότων και την βαθύτερη διείσδυση της αγοράς UHD.
Για τα OLED πάνελ, η Samsung θα εστιάσει στην επέκταση της αγοράς σε μεγαλύτερο πλήθος προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των smartphones μαζικής παραγωγής, tablets και συσκευών που φοριούνται, με στόχο να επιτευχθεί βιώσιμη ανάπτυξη των εσόδων. Επιπρόσθετα, η εταιρεία έχει ως στόχο να καταφέρει τη μαζική παραγωγή υψηλής ποιότητας, εύκαμπτων οθονών για να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο τη διαφορά της με τους ανταγωνιστές.
Οι υψηλές πωλήσεις Τηλεοράσεων επηρεάζουν θετικά τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης
Το τμήμα Ηλεκτρονικών Ειδών Ευρείας Κατανάλωσης (Consumer Electronics Division) –που περιλαμβάνει τους τομείς των Τηλεοράσεων και των Οικιακών Συσκευών– δημοσίευσε λειτουργικά κέρδη 660 δισεκατομμύρια won, δηλαδή αύξηση κατά 88% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Τα έσοδα ήταν 14,27 τρισεκατομμύρια won, παρουσιάζοντας αύξηση 18% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Το τμήμα Visual Display σημείωσε 10,07 τρισεκατομμύρια won επί των κερδών, κυρίως λόγω των αυξημένων πωλήσεων premium τηλεοράσεων.
Με σύμμαχο την αυξημένη εποχικότητα στις πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο, η αγορά τηλεοράσεων παρουσίασε αυξημένη ζήτηση με μεγάλη ανάπτυξη στον τομέα των τηλεοράσεων άνω των 60 ιντσών και αυξημένες παραδόσεις σε αναπτυγμένες αγορές.
Η Samsung είχε την καλύτερη απόδοση στην αγορά στο τρίμηνο, μέσω επιτυχημένων εποχιακών προσφορών, καταφέρνοντας βελτιωμένη απόδοση τόσο συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο, όσο και με το προηγούμενο έτος. Η εταιρεία είχε, επίσης, τη δυνατότητα να βελτιώσει τα περιθώρια λόγω της μεγάλης ανάπτυξης μέσα στο τρίμηνο των πωλήσεων των premium προϊόντων, όπως οι Smart TV και οι τηλεοράσεις άνω των 60 ιντσών.
Μέσα στο 2014 και με προσφορές που σχετίζονται με το παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου με στόχο την ανάπτυξη της αγοράς UHD τηλεοράσεων, η εταιρεία σκοπεύει να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό αυξάνοντας τις πωλήσεις υψηλής ποιότητας, premium προϊόντων, όπως οι UHD, οι κυρτές και οι τηλεοράσεις άνω των 60 ιντσών. Παράλληλα, η εταιρεία θα ανταποκριθεί στις διαφορετικές τοπικές συνθήκες των αγορών με νέες LED τηλεοράσεις και προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες αγορές.
Αναφορικά με τις Οικιακές συσκευές, η Samsung παρουσίασε μία μικρή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο λόγω των προωθητικών ενεργειών στο τέλος του χρόνου και των αυξημένων πωλήσεων premium προϊόντων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, καθώς η ζήτηση άρχισε να αυξάνεται στις αναπτυγμένες αγορές. Αν και η ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές αναμένεται υποτονική, η Samsung έχει ως στόχο την ανάπτυξη μέσα στο 2014, επηρεασμένη από την οικονομική ανάκαμψη στις προηγμένες αγορές, όπου θα επικεντρωθεί στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της premium Chef Collection σειράς της. Για τη βελτίωση της κερδοφορίας, θα αναπτυχθούν περισσότερα προϊόντα για κάθε γεωγραφική περιοχή και η εταιρεία θα επιδιώξει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη λειτουργία της.