Πρωταθλητές αναδείχθηκαν οι Έλληνες στις αγορές μέσω internet στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα του Ecommerce Europe για το έτος 2012. Σύμφωνα με την έρευνα ο μέσος όρος της ετήσιας δαπάνης για e-αγορές στην ΝΑ Ευρώπη ανήλθε στα 847 €, ενώ η ίδια τιμή για την Ελλάδα έφτασε τα 1.347 €.
Οι Έλληνες αγοράζουν από το διαδίκτυο αεροπορικά εισιτήρια, ταξιδιωτικές υπηρεσίες και gadgets ή αλλα τεχνολογικά είδη, ενώ τελευταία άνοδος παρατηρείται και στα είδη διατροφής κυρίως μέσα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των μεγάλων super makrets. Πάντως οι αναλυτές εκτιμούν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πολύ μέλλον στον ευρωπαϊκό Νότο, καθώς καταλαμβάνει μόλις το 1.8% του τζίρου του συνολικού λιανικού εμπορίου – τουτέστιν οι προοπτικές ανάπτυξής του είναι πολύ μεγάλες.
Εντυπωσιακά ανοδική θέση στην προτίμηση των καταναλωτών κατέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Τουρκία, όπου το 2012 οι e-αγοραστές αυξήθηκαν κατά 90% σε σχέση με το 2011, και το 2013 κατά 40% έναντι του 2012.
Στην έρευνα του Ecommerce Europe την τετράδα συμπληρώνουν μαζί με την Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Ισπανία. Η Ισπανία μπορεί να κατέχει τον μικρότερο μέσο όρο της τετράδας, εν τούτοις είναι η χώρα που καταγράφηκε ο μεγαλύτερος τζίρος σε αγορές μέσω internet για το 2012 (12,9 δισ €), δεδομένου του πληθυσμού της.