Το 2013 ήταν μια μεγάλη χρονιά για το οικοσύστημα των κινητών εφαρμογών. Ας δούμε λοιπόν τη σχετική ανασκόπηση που δημοσιεύει η Distimo και προσδιορίζει τις κυριότερες τάσεις και κορυφαίες επιδόσεις στα κύρια application stores των πλατφορμών.
Αναλύουμε το παρελθόν έτος για να αποκαλύψουμε τις κορυφαίες παγκόσμιες τάσεις με βάση τα έσοδα από εφαρμογές με βάση τους ακόλουθους άξονες
– Top 10 χώρες με έσοδα κινητής app
– Ανάπτυξη της αγοράς
– Ανάπτυξη των εσόδων ανάλυση των διαφορετικών επιχειρηματικών μοντέλων
Τα βασικά πορίσματα της μελέτης είναι:
– Κατά τη διάρκεια του 2013, το μερίδιο των εσόδων της Google Play έχει αυξηθεί εις βάρος της Apple
– Το Apple App Store -πάντα σε επίπεδο εσόδων- παραμείνει στην πρώτη θέση με 63% σε σχέση με το 37% για το Google Play
– Οι 10 πρώτες χώρες όσον αφορά τα έσοδα τόσο από το Apple App Store, όσο και το Google Play είναι οι εξής: 1) Ηνωμένες Πολιτείες, 2) Ιαπωνία, 3) Νότια Κορέα, 4) Ηνωμένο Βασίλειο, 5) Κίνα, 6) Αυστραλία, 7) Γερμανία, 8) Καναδάς, 9) Γαλλία, 10) Ρωσία
– Οι τρεις χώρες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη της αγοράς το 2013 σε σύγκριση με το 2012 είναι: Νότιος Κορέα, Ιαπωνία και την Κίνα
– Το 2013 έδειξε μια αυξανόμενη τάση προς το freemium επιχειρηματικό μοντέλο, ενώ οι εφαρμογές επί πληρωμή καταλαμβάνουν μικρότερο τμήμα
– Οι εφαρμογές έφτασαν στο κοινό και έγιναν hype πολύ πιο γρήγορα από ποτέ. Συγκεκριμένα υπήρξαν εφαρμογές που έφτασαν πάνω από ένα εκατομμύριο downloads σε μόλις μερικές ημέρες μετά την δημοσίευσή τους στα stores, π.χ. Despicable Me: Minion Rush και το Temple Run 2
Top 10 χώρες με τα μεγαλύτερα έσοδα από εφαρμογές
Παρουσιάζουμε τον κατάλογο των χωρών που δημιουργούν έσοδα σε σχέση με την πώληση εφαρμογών και από τις δύο πλατφόρμες, το Apple App Store και το Google Play και βασίζονται σε δεδομένα που καλύπτουν από τον Ιανουάριο μέχρι το Νοέμβριο του 2013.
Κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών, οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να είναι η μεγαλύτερη χώρα που παράγει έσοδα από την αγορά app συνολικά, ενώ ακολουθείται από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.
Το παρακάτω γράφημα παρουσιάζει τον καταμερισμό των εσόδων ανά πλατφόρμα που προκύπτουν από την κίνηση που καταγράφηκε στις 10 πρώτες χώρες με βάση τα πιο ενημερωμένα δεδομένα. Αυτή η επισκόπηση επιτρέπει επίσης μια πιο λεπτομερή άποψη για το Apple App Store, καθώς στο τμήμα των εσόδων εμφανίζονται χωριστά για το iPhone και iPad.
Σημειώστε επίσης ότι στην Κίνα το Google Play, δεν προσφέρεται επί πληρωμή περιεχόμενο. Ως εκ τούτου τα έσοδα για τη χώρα αυτή αφορούν μόνο στις πλατφόρμες iOS iPhone και iPad.
Η ανάπτυξη της αγοράς
Αναλύοντας σε μεγαλύτερο βάθος την ανάπτυξη της αγοράς στη διάρκεια του 2013, προκύπτουν περαιτέρω ενδιαφέρουσες ενδείξεις για τις 10 πρώτες χώρες:
Η ανάλυση αυτή βασίζεται στη σύγκριση των εσόδων που προκύπτουν από τα καταστήματα app από τις παρακάτω 34 χώρες: Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βραζιλία, Καναδάς, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ινδονησία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Ιταλία, Ιαπωνία, Κορέα, Μεξικό, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Φιλιππίνες, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Νότια Αφρική, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και το Βιετνάμ.
Αυτές οι χώρες που επιλέχθηκαν για την ανάλυση αυτή, συγκεντρώνουν και το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων στην παγκόσμια αγορά εφαρμογών και από τις δύο πλατφόρμες. Αυτό το γράφημα βασίζεται σε μια σύγκριση στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2013 σε σχέση με το 2012.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης των εσόδων οδηγούν στη διαπίστωση ότι οι χώρες στην αριστερή πλευρά του διαγράμματος: Νότια Κορέα, την Κίνα και Ιαπωνία, μπορούν σαφώς να χαρακτηριστούν ως αναπτυσσόμενες αγορές κινητής τηλεφωνίας.
Η Νότια Κορέα κρατά τα σκήπτρα παρουσιάζοντας τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, αυξάνοντας τα έσοδά της κατά 759%. Η Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, από την άλλη πλευρά, είναι πιο καθιερωμένες αγορές, οι οποίες έχουν ήδη φτάσει σε ένα υψηλό όγκο εσόδων το 2012 και δεν αυξήθηκαν τόσο πολύ κατά τη διάρκεια του 2013. Παρ ‘όλα αυτά, σε ολόκληρο το 2013, όλες οι αγορές έδειξαν θετική ανάπτυξη και αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη στη συνολική ανάπτυξη της αγοράς.
Έσοδα ανά πλατφόρμα
Μετά την ανάλυση της ανάπτυξης των κορυφαίων χωρών, προχωρούμε προς το ευρύτερο επίπεδο των καταστημάτων εφαρμογών και εξετάζουμε την ανάπτυξη των εσόδων μεταξύ του Apple App Store και του Google Play.
Τα συγκεντρωτικά έσοδα του Apple App Store, αυξήθηκαν κατά 12% κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών, ενώ τα έσοδα από το Google Play αυξήθηκαν κατά 51% κατά τη σύγκριση των εσόδων από το τέλος του Ιουνίου ως το τέλος του Νοεμβρίου του 2013.
Τα συνδυασμένα έσοδα των δύο μεγάλων καταστημάτων, αυξήθηκαν κατά 24% κατά τους τελευταίους έξι μήνες. Η ανάλυση αυτή δείχνει ότι προς το τέλος του 2013, η κατανομή των μεριδίων αγοράς από πλευράς εσόδων, ήταν 37% για το Google Play, σε σύγκριση με 63% για το Apple App Store. Αυτή η εικόνα ήταν διαφορετική πριν από ένα εξάμηνο, αφού τον Ιούνιο του 2013, το Google Play ήταν υπεύθυνο μόνο για το 30%, και το μερίδιο της Apple ήταν στο 70%.
Μια απλή αναγωγή μας δείχνει ότι σε μια τυπική ημέρα του Νοεμβρίου του 2013, τα συνολικά έσοδα από πωλήσεις εφαρμογών τις κορυφαίες 200 εφαρμογές στο Apple App Store απέφεραν πάνω από 18 εκατομμύρια δολάρια, ενώ για το Google Play, η εκτίμηση είναι περίπου 12 εκατομμύρια δολάρια.
Τα αντίστοιχα νούμερα για το Νοέμβριο του 2012, οι εκτιμήσεις αυτές ήταν 15 εκατομμύρια δολάρια για το Apple App Store και μόνο σε 3,5 εκατ. δολάρια για το Google Play.
Επιχειρηματικά μοντέλα
Αναλύσαμε τις αναλογίες των εσόδων όπως προκύπτουν από τα διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα και τα σχετικά μερίδια κατά το έτος 2013.
Τα γραφήματα που ακολουθούν, παρουσιάζουν την εξέλιξη του επιχειρηματικού μοντέλου διανομής σε παγκόσμιο επίπεδο και προκύπτουν από συνδυασμό των στοιχείων από τις 200 εφαρμογές που προτιμήθηκαν από τους χρήστες παγκοσμίως. Η αναλογία των εσόδων που προέκυψαν από in-app αγορές αυξήθηκαν στο Apple App Store από το 77% στο 92% και στο Google Play από 89% έως το 98%.