Τηv προηγούμενη χρονιά είδαμε μια κάθετη αύξηση στη δημιουργία μικρομεσαίων επιχειρήσεων, σε μια προσπάθεια για να αντισταθμιστεί η μείωση της απασχόλησης. Ταυτόχρονα βιώνουμε όλοι την προσπάθεια υφιστάμενων εταιριών να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας τους, αλλά και τους νεκρούς χρόνους που αφορούν μετακινήσεις και χρόνο που δαπανούν οι εργαζόμενοι εκτός εργασιακού περιβάλλοντος.
Ουσιαστικά δύο είναι οι λύσεις. Η μία είναι οι εργαζόμενοι να μην απομακρύνονται από το εργασιακό περιβάλλον, κάτι που ουσιαστικά θα τους απομάκρυνε και από τους πελάτες και από τους συνεργάτες τους και η άλλη λύση είναι το εργασιακό περιβάλλον να μην περιορίζεται από τα φυσικά όρια της επιχείρησης και απλά να είναι προσβάσιμο από οπουδήποτε.
Μπορεί η δεύτερη λύση να ακούγεται εύκολη, αλλά οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη και να αντιμετωπίσουν είναι πολλοί, ειδικά όταν μιλάμε γα μια μικρομεσαία επιχείρηση με περιορισμένους πόρους και όχι απαραίτητα ειδικευμένο προσωπικό μηχανογραφικής υποστήριξης.
Ιδεατά λοιπόν ο επιχειρηματίας χρειάζεται μια προσέγγιση όπου δεν περιλαμβάνει πολύπλοκες ΙΤ εφαρμογές εντός της εταιρίας, δεν χρειάζεται εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό, ενώ φυσικά δεν θα αυξάνει τα λειτουργικά του κόστη που θα καλείται να καταβάλει η εταιρία για λειτουργία και συντήρηση. Από τα πιο σημαντικές παραμέτρους που συνήθως πολλοί ξεχνούν, είναι, η όποια λύση ανταποκρίνεται στις παραπάνω παραμέτρους, να είναι συμβατή με τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί η επιχείρηση εσωτερικά και οπωσδήποτε να κρατά μακριά αδιάκριτους και απρόσκλητους.
Τέλος, στο πλαίσιο της απλούστευσης καλό θα είναι όλα τα παραπάνω να προσφέρονται από ένα πάροχο σε ένα πακέτο.
Η πρώτη απάντηση που θα έδιναν οι περισσότεροι σε όλα τα παραπάνω είναι ότι απλά «Ζητάτε πολλά». Η απάντηση όμως που δίνει η GLOBO είναι Enterprise Mobility in a Box.
Τι είναι
Αυτόματα, η απάντηση θα μπορούσε να είναι ότι κατ’αρχήν πρόκειται για ένα κουτί. Στην πραγματικότητα μέσα στη συσκευασία δεν θα βρείτε το προϊόν διότι αυτό πολύ απλά βρίσκεται στο cloud. Στο κουτί θα βρείτε ένα CD με όλα τα βήματα της εγκατάστασης και της παραμετροποίηση (και μάλιστα σε video), ένα σύντομο οδηγό και το πολυτιμότερο όλων που δεν είναι τίποτε παραπάνω από το 16ψήφιο κωδικό ενεργοποίησης που ξεκλειδώνει την αποκλειστικά δική σας «θυρίδα» στους servers της Globo.
Έτσι οι εργαζόμενοι της επιχείρησής σας θα έχουν όλες τις απαραίτητες δυνατότητες που χρειάζονται εν κινήσει. Εταιρικό email, επαφές, ημερολόγιο, πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων, αποθηκευτικό χώρο για ανέβασμα αρχείων στο cloud, σημειώσεις και πολλά ακόμη που είναι άμεσα διαθέσιμα στα smartphone τους.
Και φυσικά μιλώντας για συσκευές, εννοούμε τα προσωπικά τους smartphones, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ούτε οι εργαζόμενοι θα στερηθούν την οικεία τους συσκευή, ούτε η επιχείρηση θα επιβαρυνθεί για την προμήθεια συσκευών.
Η πρόσβαση και ο χειρισμός του εταιρικού περιβάλλοντος και των δεδομένων γίνεται μέσω του ασφαλούς container που έχει αναπτύξει η GLOBO. Πρόκειται για μια εφαρμογή στην οποία τα δεδομένα είναι πάντα κρυπτογραφημένα και μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε mobile device. Κάθε χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε τύπο «έξυπνης» συσκευής (smartphone, tablet, ακόμα και PC), έχοντας σε όλα πρόσβαση σε ένα κοινό περιβάλλον λειτουργίας.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει απλά να σημειώσουμε ότι το PC θα πρέπει να έχει Windows 8, τα οποία υποστηρίζουν το σχετικό application που κατεβάζετε από το Windows Store.
H εγκατάσταση
Όπως είπαμε και παραπάνω, το μόνο που χρειάζεστε είναι ο 16ψηφιος κωδικός. Αφού λοιπόν μπείτε στο url ‘goentrerpise247.com’ θα εμφανιστεί το σχετικό prompt και θα αρχίσει το setup της υπηρεσίας. Η εγκατάσταση ξεκινά αυτόματα και σε μερικά λεπτά θα είστε ο διαχειριστής της πλατφόρμας που θα έχει πλέον δημιουργήσει τις απαραίτητες θέσεις στους servers της GLOBO για το mail σας και για τον αποθηκευτικό σας χώρο. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι στην τιμή/πακέτο περιλαμβάνονται premium υπηρεσίες email μέσω του Microsoft Exchange Mail Server.
Έτσι μπορείτε να μοιράσετε στο προσωπικό μέχρι και 10 άδειες χρήσεις για ισάριθμες φορητές συσκευές, τις σχετικές διευθύνσεις e-mail της μορφής user@company.247.mobi, και 10 GB αποθηκευτικού χώρου ανά χρήστη.
Πρακτικά, εμείς χρειαστήκαμε 12 λεπτά για να ολοκληρώσουμε την αρχική εγκατάσταση και περίπου 2-3 λεπτά για το βασικό σετάρισμα του κάθε χρήστη. Δηλαδή, μία μικρή επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει εταιρικό mail και αποθηκευτικό χώρο στο cloud, σε περίπου μισή ώρα !
Πίσω από την απλή για το χρήστη διαδικασία, συντελείται μια επαναστατική ιδέα. Εφαρμόζεται η λογική του secure container το οποίο είναι το κλειδί για να υπάρχει πλήρης διαχωρισµός της προσωπικής και της εταιρικής χρήσης του τηλεφώνου. Οι εφαρμογές και τα δεδοµένα που αφορούν στην επιχείρηση περιλαµβάνονται µέσα στο container και είναι πλήρως διαχειρίσιµα από την εταιρεία, η οποία δεν μπορεί όμως να παρέμβει στα προσωπικά δεδομένα. Είναι ουσιαστικά σα να δημιουργείται ένα ξεχωριστό περιβάλλον χρήσης, απολύτως ανεξάρτητο με αυτό του κατόχου της συσκευής.
Η ίδια ακριβώς λογική εφαρμόζεται και στο cloud, όπου τα δεδομένα που βρίσκονται εκεί, δεν μπαίνουν ή βγαίνουν κατά βούληση. Το container είναι στεγανό και η επεξεργασία των αρχείων γίνεται εντός του, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να χρησιμοποιηθούν ως δούρειος ίππος για μη εξουσιοδοτημένες ενέργειες.
Η ασφάλεια του container, δίνει το παρόν ακόμα και στο browsing, ώστε ο χρήστης να μπορεί να κινείται τόσο ελεύθερα, όσο και ασφαλώς στο intranet της εταιρείας και τα εταιρικά δεδομένα να μη βρίσκονται «στον αέρα».
On the GO!
Εντάξει, είπαμε για το mail και για τον αποθηκευτικό χώρο, αλλά ένα από τα εξίσου επαναστατικά components που εμπεριέχει το Enterprise Mobility in a Box, είναι η δυνατότητα σχεδιασμού και ανάπτυξης εφαρμογών με τις οποίες οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εταιρικά δεδομένα. Το σημαντικότερο είναι ότι η ανάπτυξη της όποιας εφαρμογής δεν χρειάζεται να γίνει από εξειδικευμένους developers –πόσο μάλιστα με ειδίκευση σε κάθε λειτουργικό– αλλά όλα γίνονται μέσα από ένα φιλικό στη χρήση, cross-platform εργαλείο ανάπτυξης mobile εφαρμογών. Χρησιμοποιώντας drag and drop λειτουργίες, ο καθένας μπορεί να αναπτύξει εφαρμογές που είναι συμβατές με όλες τις mobile πλατφόρμες (iOS, Android, Windows Phone, Windows 8 and Blackberry), μένοντας πιστός στην έννοια του Bring Your Own Device.
Η όλη φιλοσοφία είναι οι χρήστες με ένα άγγιγμα να έχουν στη διάθεσή τους άμεσα πληροφορίες που φτάνουν από το εταιρικό περιβάλλον στο κινητό τους, χωρίς να αναγκάζονται να κάνουν online browsing σε ένα περιβάλλον που δεν θα είναι φιλικό. Φυσικά και οι ίδιοι μπορούν να τροφοδοτούν με στοιχεία το εταιρικό σύστημα, όπως παραγγελίες, τιμολογήσεις και δεδομένα που συλλέγουν κατά την εργασία τους εκτός εταιρίας. Στα στοιχεία αυτά και στις εφαρμογές, μπορούν να δημιουργηθούν ομάδες χρηστών με κοινό αντικείμενο εργασίας, είτε σε μόνιμη βάση, είτε περιστασιακή (όπως πχ. τη συμμετοχή τους σε projects).
O διαχειριστής μπορεί να ορίζει κεντρικά, ομάδες, δικαιώματα και επίπεδα πρόσβασης, ανάλογα με το αντικείμενο και το επίπεδο ιεραρχίας των στελεχών, ώστε ο καθένας να διαχειρίζεται και να ανταλλάσσει τις πληροφορίες που είναι αναγκαίες για τη δουλειά του.
In a Box, Out of the Box
Το Enterprise Mobility in a Box που μας παραχώρησε για δοκιμή η GLOBO, πωλείται ήδη στην Β. Αμερική και στην M.Βρετανία. Μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα το προϊόν θα διατίθεται και στην Ελλάδα σε αλυσίδες καταστημάτων.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η τιμή του είναι άκρως ανταγωνιστική δεδομένων των παρεχόμενων λύσεων που προσφέρει. Κάνοντας μια πρόχειρη αναγωγή, το κόστος ανά συσκευή κυμαίνεται στα 4,3 ευρώ/μήνα, χωρίς να κρύβει επιπλέον κόστη.
Επίσης μέσα από τη λογική pay as you grow, η εταιρία μπορεί να επεκτείνει τον αριθμό των αδειών χρήσης μέχρι και τις 150, καθώς και τον διαθέσιμο χώρο στο cloud που διαθέτει με ένα ελάχιστο κόστος ανά GB, της τάξης των 8 λεπτών του ευρώ ανά μήνα !