Τα πάνω – κάτω φέρνει στο mobile marketing ο αμερικανικός τηλεπικοινωνιακός κολοσσός AT&T. Ο παγκοσμίου βεληνεκούς πάροχος σταθερής και κινητής ευρυζωνικής πρόσβασης στις ΗΠΑ προ(σ)καλεί τους πελάτες να πληρώνουν την ιντερνετική κίνηση που προκαλούν οι υπηρεσίες που παρέχουν στο διαδίκτυο, ώστε ο χρήστης να τις επωφελείται χωρίς κόστος.
Με άλλα λόγια, η AT&T προτείνει στις εταιρείες που οι υπηρεσίες τους παρέχονται μέσω κάποιου application, να πληρώνουν οι ίδιες το κόστος της ιντερνετικής κίνησης στον πάροχο (που εν προκειμένω είναι η AT&T) και ο πελάτης να μη πληρώνει τίποτα για το app. Αυτό σημαίνει μειώσεις ή έστω μικρότερα κόστη στην χρήση του mobile internet για το ευρύ κοινό, αφού οι χρήστες θα έχουν στις συσκευές τους (tablets ή smartphones) εφαρμογές για τη χρήση των οποίων δεν θα χρεώνεται ο λογαριασμός τους με έξτρα MB.
Αυτή η νέα πραγματικότητα (κατά κάποιους η νέα “αμερικανιά”) ονομάζεται Sponsored Data ή προπληρωμένη ιντερνετική κίνηση ελληνιστί, και αναμένεται να αλλάξει πολλά στο χώρο του mobile marketing. Η AT&T ξεκαθάρισε ότι οι σπόνσορες των sponsored data δεν θα απολαμβάνουν διαφορετικής μεταχείρισης από τους υπόλοιπους πελάτες του παρόχου (π.χ. μεγαλύτερη ταχύτητα) και υποστηρίζει ότι θα συνδράμει στην προώθηση νέων εφαρμογών για κινητές συσκευές.
Όλη αυτή η κατάσταση έχει διαμορφωθεί και κατόπιν της κατάργησης των περιορισμών που είχε θέσει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών το 2010 σχετικά με την «ουδετερότητα του δικτύου» (net neutrality).
Η αξιοπιστία των Sponsored Data (σχετικά με την “ισότητα” των χρηστών) ήδη τίθεται εν αμφιβόλλω, όμως είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, καθώς η AT&T ανακοίνωσε αυτή τη νέα “υπηρεσία” μόλις πριν από δέκα ημέρες.