Έφτασε και στην Ελλάδα η νέα τάση του marketing, που θέλει τους διαφημιστές να περνούν και να σταθμεύουν στα social media, αφού εκεί συνωστίζεται πλέον μεγάλος όγκος πελατών. Μία έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, φέρνει στο φως αυτό που πολλοί ψιθυρίζουν εδώ και καιρό και κάποιοι άλλοι υποψιάζονται. Η γλώσσα των αριθμών, φωνάζει πλέον ότι τα Social Media είναι το νέο πεδίο (οικονομικής) δόξης για τους marketers και στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία αναφορικά με κάθε sm:
LinkedIn: Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο μέσο δίνει δυνατότητα προβολής των επαγγελματικών προσόντων/εμπειρίας κάθε χρήστη και σε συνάρτηση με την αυξημένη ανεργία στην Ελλάδα, οι Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν στρέψει το βλέμμα τους σε αυτό αναζητώντας εργασία. Αυτή η τάση δε, αναμένεται να αυξάνεται συνεχώς το επόμενο διάστημα
Facebook: To 64% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι χρησιμοποιεί το Facebook ενεργητικά, δηλαδή μέσα από αυτό προβάλουν τις απόψεις, τις θέσεις τους, σχολιάζουν, συζητούν, παίζουν παιχνίδια, παρακολουθούν διαφημίσεις.
Twitter: Εδώ παρατηρείται αυξανόμενη τάση των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου να το παρακολουθούν. Το 57% των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι δεν ασχολούνται με το Twitter, υποστήριξαν ότι το κάνουν επειδή δεν ταιριάζει με τον τρόπο ζωής τους.
Youtube: Είναι το πλέον δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Οι Έλληνες χρήστες του Internet δηλώνουν σε ποσοστό 77% ότι το χρησιμοποιούν για την ακρόαση τραγουδιών και σε ποσοστό 68% ότι αναζητούν “πράγματα που τους ενδιαφέρουν”, γεγονός που δείχνει την ανάπτυξη της χρήσης του youtube ως μηχανή αναζήτησης. Επίσης, κοντά στο 30% το χρησιμοποιεί συχνά για να δουν γεγονότα της επικαιρότητας, που καταγράφει την δυναμικότητα του youtube και ως εναλλακτικό κανάλι ειδησεογραφίας στην Ελλάδα. Θυμίζουμε δε, ότι το Youtube εδώ και πολύ καιρό συνοδεύει τα βίντεο που προβάλλει με διαφημίσεις υποχρεώνοντας τους χρήστες να δουν τουλάχιστον τα πρώτα 5 δευτερόλεπτα της.
Ένας προβληματισμός που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι οι ερωτηθέντες δήλωσαν σε μεγάλο ποσοστό (93%) ενημερωμένοι για τους κινδύνους των προσωπικών δεδομένων τους στο internet, ωστόσο ελάχιστοι κάνουν κάτι για να προφυλαχθούν.
Επίσης, 7 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι πρώτα ψάχνουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το προϊόν/υπηρεσία που επιθυμούν και στη συνέχεια πραγματοποιούν την αγορά σε φυσικά καταστήματα και 1 στους 2 ότι ψάχνουν πληροφορίες για το προϊόν/υπηρεσία ηλεκτρονικά και πραγματοποιούν και την αγορά ηλεκτρονικά.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στην οποία συμμετείχαν 1.250 χρήστες την περίοδο Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2013.