Τις τεχνολογικές τάσεις του 2014 επιχειρεί να καταγράψει το CES 2014, προβλέποντας μεγάλες αλλαγές σε αυτά που ξέρουμε αναφορικά με την Πληροφορική και το Διαδίκτυο. Κάποια από τα τεχνολογικά επιτεύγματα που προβλέπεται ότι θα κερδίσουν την προτίμησή μας μέσα στην καινούργια χρονιά, έχουν ήδη εμφανιστεί -έστω και σε πρώιμο στάδιο- μέσα στο 2013, ενώ κάποια άλλα είναι εντελώς καινούργια.
Όλη αυτή η αλλαγή βέβαια, δεν θα αλλάξει μόνο τον τρόπο αλληλεπίδρασής μας με τους υπολογιστές μας, αλλά έχει χτυπήσει ήδη συναγερμό στους marketers, οι οποίοι καλούνται να διαχειριστούν έναν μεγάλο όγκο δεδομένων, που αλλάζουν, προκειμένου να γίνουν updated στο νέο περιβάλλον, και φυσικά να συνεχίσουν να κερδίζουν χρήματα μέσα σ’ αυτό.
Οι αλλαγές λοιπόν που έρχονται χωρίζονται σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες:
1. Η Τεχνολογία που μπορεί να φορεθεί (ή αλλιώς Wearables). Πρόκειται για gadgets όπως τα Google Glasses ή το iWathch, που τα είδαμε στα εργαστήρια μέσα στο 2013. Φέτος θα βγουν στην αγορά και φιλοδοξούν να κερδίσουν υψηλή θέση στην προτίμηση των καταναλωτών.
2. The Internet of Everything. Ο τίτλος μιλάει από μόνος του. Αυτό που θα δούμε να συμβαίνει είναι σύνδεση των πάντων με το διαδίκτυο (από αυτοκίνητα μέχρι lifestyle). Ουσιαστικά πρόκειται να παρακολουθήσουμε τη μετάβαση από το Internet of Things στο Internet of Everything.
3. Contextual Computing. Ένας νέος όρος που περιφραστικά μας έχει εισαχθεί από την Google και την τάση της να συγκεντρώνει πληροφορίες και δεδομένα χρηστών, τα οποία επαναχρησιμοποιεί με τρόπο ώστε οι χρήστες να μη νιώθουν ότι τους τα έχει “κλέψει”. Ουσιαστικά πρόκειται για τον νέο τρόπο διαχείρισης των Big Data και την ικανότητα των υπολογιστών να “μαντεύουν” τις προτιμήσεις μας.
4. Consumerization of buisness tech. Ο όρος μπορεί να μην έχει ακριβή μετάφραση στα ελληνικά, ωστόσο πρόκειται για την τάση που αναπτύχθηκε ήδη από το 2013 και έχει να κάνει με μια σημαντική αλλαγή: οι εταιρείες μαθαίνουν πλέον από τους εργαζόμενους τους. Η αντίστροφη αυτή πορεία επιτρέπει στο κοινό να επιλέγει τα εργαλεία που θέλει να χρησιμοποιήσει, “αναγκάζοντας” τρόπον τινά τις εταιρείες να στραφούν στην κατεύθυνση που αυτό ορίζει.
Συσκευές, Applications, Λογισμικό
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις συσκευές οι κολοσσοί του χώρου προφανώς στηρίζουν τα tablets. Η Sony ανακοίνωσε ότι τα “μεγαλώνει” λανσάροντας εντατικά τα μοντέλα NotePRO και TabPRO, που είναι ταμπλέτες με οθόνη 12.2 ιντσών. Η Huewai προωθεί δυναμικά το phablet – μια συσκευή που συνδυάζει το τηλέφωνο με την ταμπλέτα και θεωρείται η επόμενη “κινητή” καινοτομία.
Το Android παραμένει το “αγαπημένο” λογισμικό σύστημα που πλέον προωθείται και σε σταθερούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (desktops) από τη Lenovo και την HP.
Τα applications, τέλος, πρέπει να καλύψουν κάθε ανάγκη των καταναλωτών-να μπορούν ακόμη και να παραγγέλνουν πίτσες!