Πιθανές θεωρούνται πλέον οι αλλαγές στον τρόπο που ασκείται και κοστολογείται η καθολική υπηρεσία στις τηλεπικοινωνίες, μετά από μια μακρά περίοδο αδυναμίας – ανικανότητας του συστήματος να εφαρμόσει το υφιστάμενο πλαίσιο. Ο ΟΤΕ δεν εισπράττει το κόστος του για την καθολική υπηρεσία και προφανώς αν μπορούσε να απαλλαγεί από την υποχρέωση αυτή θα το έπραττε χωρίς πρόβλημα.
Η υπόθεση καθολική υπηρεσία είναι μια από αυτές που έχουν κολλήσει στην ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) επί χρόνια. Το 2010 ο ΟΤΕ κατέθεσε μελέτη με την οποία κοστολογούσε την καθολική υπηρεσία που προσέφερε τη χρονιά αυτή στα 84 εκατ. ευρώ. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα η Επιτροπή έφθασε σε δικό της πόρισμα το οποίο κοστολογεί την καθολική υπηρεσία στα 24 εκατ. ευρώ. Κανονικά το ποσό αυτό θα πρέπει να καταβάλλουν στον ΟΤΕ οι εναλλακτικοί πάροχοι, Forthnet, hellas online, Wind, Cyta και On Telecom ανάλογα με το μερίδιό τους στην αγορά της σταθερής τηλεφωνίας. Και το ίδιο πάνω – κάτω θα πρέπει να πράξουν και για τα επόμενα χρόνια (2011 – 2013). Ωστόσο, ακόμα και αν εν τέλει η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ αποφασίσει να επιμερίσει τα 24 εκατ. ευρώ στους εναλλακτικούς, να λάβει δηλαδή τις αποφάσεις που απαιτούνται με βάση το ισχύον πλαίσιο, ο ΟΤΕ είναι δύσκολα θα εισπράξει για την καθολική υπηρεσία. Εκτιμάται ότι οι εναλλακτικοί θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά της απόφασης και έτσι το θέμα θα κολλήσει εκ νέου, άγνωστο για πόσο.
Το αδιέξοδο είναι προφανές. Οι ρυθμίσεις για την καθολική υπηρεσία, οι οποίες θα μπορούσαν εξ αρχής να ήταν πιο μελετημένες, δεν εφαρμόζονται στο σύνολό τους και αυτό σε βάρος του ΟΤΕ, που πολύ θα ήθελε να απαλλαγεί από αυτή την υποχρέωση. Την ίδια στιγμή είναι δύσκολο, υπό τις ίδιες προϋποθέσεις και κάποια άλλη τηλεπικοινωνιακή εταιρεία (π.χ. μια από τις εταιρείες κινητής) να θελήσει να αναλάβει το ρόλο του παρόχου καθολικής υπηρεσίας στη σταθερή τηλεφωνία.