Στο “κόκκινο” αναμένεται να φτάσει ο ανταγωνισμός των φυσικών με τα ηλεκτρονικά καταστήματα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα τουλάχιστον με την IBM.
Σχετική έρευνα της IBM αναφέρει ότι οι αγοραστές θα επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα, παρά το γεγονός ότι το διαδικτυακό εμπόριο κερδίζει έδαφος με αλματώδεις ρυθμούς. Για το 2013 μάλιστα, οι αγορές μέσω internet έφτασαν το ένα τρισεκατομμύριο δολλάρια ΗΠΑ-ποσό φυσικά, που χαρακτηρίζεται ρεκόρ.
Ωστόσο, η ίδια η τεχνολογία είναι αυτή που θα στρέψει, ή καλύτερα που θα επί-στρέψει τους πελάτες στο φυσικό κατάστημα. Κι αυτό γιατί , ειδικά το cloud computing και οι φορητές συσκευές δίνουν στους καταστηματάρχες την ευκαιρία να παρακολουθούν τους καταναλωτές μέσω των αναρτήσεων τους, να αφουγκράζονται τις ανάγκες τους από τις δημοσιεύσεις που κάνουν κι έτσι να τους σερβίρουν το επιθυμητό προϊόν σε “φυσικό” περιβάλλον.
Η IBM υποστηρίζει ότι σε πέντε χρόνια από σήμερα, τα καταστήματα θα είναι σε θέση να παρέχουν στους καταναλωτές αυτό ακριβώς που επιθυμούν με πολύ μεγάλη εξατομίκευση σε κάθε πελάτη, ενώ θα ανακτήσουν το πλεονέκτημα της άμεσης παράδοσης, αφού οι δύο ημέρες παράδοσης που προαπαιτούν οι ηλεκτρονικές αγορές θα μοιάζουν πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στην ίδια κατεύθυνση θα συνδράμει γενικά η προσπάθεια της τεχνολογίας για την ανάπτυξη τρόπων, μεθόδων και εφαρμογών που θα “διαβάζουν” το μυαλό του χρήστη.