Περιορίστηκε εκ νέου το 2013 η ανάπτυξη του τοπικού βρόχου (LLU), ενώ βάσει των εκτιμήσεων η συνδρομητική βάση το 2014 του συνόλου των εναλλακτικών παρόχων – με μια πιθανή αύξηση των απελευθερωμένων γραμμών της τάξεως του 5% – θα αγγίξει την οροφή των δυνατοτήτων της.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το infocom.gr οι απελευθερωμένες γραμμές (πλήρους Αδεσμοποίητης Πρόσβασης στον Τοπικό Βρόχο) στο τέλος Δεκεμβρίου είναι περίπου 1.908.000. Αυτό σημαίνει ότι το 2013 η αγορά αυτή αναπτύχθηκε με ρυθμό λίγο πιο πάνω από το 6%, όταν το 2012 σε σχέση με το 2011 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 7,8% και το 2011 σε σχέση με το 2010 περίπου 20%. Η μικρότερος ρυθμός ανάπτυξης που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σχετίζεται με το γεγονός ότι στη διεκδίκηση πελατών έχει μπει δυναμικά και ο ΟΤΕ με τιμολόγια περισσότερο ανταγωνιστικά, μειώνοντας τις απώλειές του, αλλά και στο πλησίασμα των περιθωρίων ανάπτυξης που σχετίζονται με τα πληθυσμιακά δεδομένα.
Πλέον, οι περισσότερες φορητότητες τηλεφωνικών αριθμών στη σταθερή τηλεφωνία είναι μεταξύ των εναλλακτικών παρόχων, όταν παλαιότερα ήταν αυτές από τον ΟΤΕ στους εναλλακτικούς.
Βάσει των εκτιμήσεων στο μεταξύ το ανώτερο νούμερο που μπορεί να φθάσουν οι συνδέσεις σταθερής τηλεφωνίας και internet (Double Play) συνολικά των Forthnet ,hellas on line, Wind, Cyta Ελλάδος και On Telecoms είναι κοντά στα 2 εκατ. Μαζί με τις αντίστοιχες συνδέσεις ADSL του ΟΤΕ (περί το 1,3 εκατ.) εξαντλούν τα περιθώρια ανάπτυξης των συγκεκριμένων υπηρεσιών.
Στα παραπάνω προστίθεται η οικονομική κρίση που έχει ως συνέπεια των κλείσιμο επιχειρήσεων και τη μείωση των δαπανών των νοικοκυριών με αποτέλεσμα η αγορά των συνδέσεων σταθερής τηλεφωνίας να μικραίνει.
Ως εκ τούτου, στη συζήτηση αναφορικά με την επόμενη μέρα στις τηλεπικοινωνίες, κυριαρχεί η περαιτέρω ενοποίηση των εταιρειών με τη δημιουργία τριών δυνάμεων (ή πόλων όπως έχει επικρατήσει): των ΟΤΕ – Cosmote, της Vodafone με την hellas online και πιθανότατα και την Cyta και της Wind με τη Forthnet. Οι σχετικές διεργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε συνδυασμό με το διαρκώς και μεγαλύτερο «δέσιμο» των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με το τηλεοπτικό περιεχόμενο. Η διατήρηση της συνδρομητικής βάσης μιας εταιρείας τη στιγμή που η συνολική «πίτα» βαίνει μειούμενη αποκτά τεράστια σημασία και το τηλεοπτικό περιεχόμενο καθίσταται ένα σπουδαίο εργαλείο στη μάχη αυτή.
Ανάμεσα στους εναλλακτικούς, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε συνδρομητές, μακράν από τους υπολοίπους, είχε φέτος η Forthnet η οποία ακολούθησε ιδιαίτερα επιθετική εμπορική πολιτική. Εκτιμάται ότι θα κλείσει την χρονιά με 596.000 συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας και internet, έναντι των 513.340 στο τέλος του 2012. Δεύτερη σε συνδρομητές είναι η hellas online η οποία στο τέλος του 2013 θα έχει περίπου 518.000 συνδρομητές (έναντι 492.553), ακολουθεί η Wind με 429.000 συνδρομητές (έναντι των 407.000 στο τέλος του 2012), η Cyta Ελλάδος με 313.000 έναντι των 298.000 και τελευταία η On Telecoms με 51.000 (έναντι των 82.000).