Κορυφώνεται το ενδιαφέρον για το πως θα διαμορφωθεί στο τέλος της διαδικασίας της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, κατά περίπου 30 εκατ. ευρώ, η μετοχική σύνθεση της Forthnet.
Όπως εκτιμάται ολοκληρωμένη εικόνα δεν θα υπάρξει πριν τις 7 Ιανουαρίου 2014 καθώς με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα (και το συμπλήρωμα του ενημερωτικού δελτίου που το συνοδεύει) στις 3 Ιανουαρίου ημέρα Παρασκευή θα λήξει η περίοδος άσκησης δικαιωμάτων προτίμησης και προεγγραφών.
Τις προηγούμενες ημέρες η κίνηση της μετοχής της Forthnet στο Χρηματιστήριο οδήγησε στο συμπέρασμα ότι πέρα από τους βασικούς μετόχους (Emirates International Telecommunications – ΕΙΤ – και Wind) υπάρχει και ένας τρίτος ενδιαφερόμενος που αγόρασε το τελευταίο διάστημα σημαντικό αριθμό μετοχών της εν λόγω τηλεπικοινωνιακής εταιρείας. Η κυρίαρχη άποψη είναι ότι κάποιος τρίτος παράγοντας, πιθανότατα, στοχεύει στο να αποκομίσει κέρδη από την μετοχή της εταιρείας που λόγω της ύπαρξης δύο ισχυρών μετόχων βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Μένει να αποδειχθεί βεβαίως αν η εκτίμηση αυτή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που η εν λόγω τηλεπικοινωνιακή εταιρεία βρίσκεται στο επίκεντρο σεναρίων. Αξιοσημείωτο είναι ότι ανάμεσα στα σενάρια που διατυπώνονται είναι και αυτό που αναφέρει ότι μετοχές της Forthnet αγοράζει η Vodafone. Στελέχη της αγοράς που είναι σε θέση να γνωρίζουν σημειώνουν ότι η Vodafone για να μπει στη διαδικασία να αγοράζει μετοχές της Forthnet από το Χρηματιστήριο, λογικά θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει συμφωνία με την ΕΙΤ ώστε να εξαγοράσει το ποσοστό της και στη συνέχεια με δημόσια πρόταση να «διώξει» τη Wind. Όμως, εδώ κάτι δεν στέκει. Η Vodafone συμμετέχει με 18,4% στο μετοχικό κεφάλαιο της hellas online και σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία τους δεν επιτρέπει στην εταιρεία κινητής να εξαγοράσει ή να συνεργαστεί με άλλη εταιρεία σταθερής, κάτι απόλυτα λογικό.
Στο μεταξύ αναφορές και στη Wind έχει το συμπλήρωμα του ενημερωτικού δελτίου της αύξησης. Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «η Wind ο νέος βασικός μέτοχος της Forthnet, ενδέχεται να επηρεάσει σημαντικά τη διοίκηση και τις εργασίες της Forthnet». Όπως εξηγείται στη συνέχεια η Wind με 32,26% των δικαιωμάτων ψήφου της Forthnet, «δύναται να επηρεάσει το αποτέλεσμα των ψηφοφοριών στην τακτική γενική συνέλευση, για θέματα όπως, μεταξύ άλλων, τις τροποποιήσεις που αφορούν διορισμούς διευθυντών, τις αποφάσεις που αφορούν συγχωνεύσεις, τις συνενώσεις επιχειρήσεων, την απόκτηση ή η διάθεση στοιχείων ενεργητικού και την καταβολή μερισμάτων. Δεν υπάρχει διαβεβαίωση ότι τα συμφέροντα της Wind, θα είναι κοινά ή ότι δεν θα συγκρουστούν με τα συμφέροντα άλλων μετόχων».
Το ενημερωτικό δελτίο της Forthnet όμως εμπεριέχει και στοιχεία όπως τα παρακάτω:
– Η εισηγμένη για την απόκτηση νέων συνδρομητών στο 9μηνο δαπάνησε συνολικά 21,1 εκατ. ευρώ (περίπου κατά μέσο όρο 7 εκατ. ευρώ το κάθε τρίμηνο) ποσό που αντιστοιχεί περίπου στα δύο τρίτα των συνολικών επενδύσεων (30,4 εκατ. ευρώ). Το ποσό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με τις αντίστοιχες δαπάνες του 2012 και του 2011, όχι όμως του 2010. Συγκεκριμένα οι δαπάνες απόκτησης νέων πελατών το 2012 ήταν 23,2 εκατ. ευρώ (ή 5,8 εκατ. ευρώ μέσος όρος τριμήνου) το 2011 23,1 εκατ. ευρώ (ή 5,7 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο) και το 2010 26,7 εκατ. ευρώ (ή 8,9 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο). Τα έξοδα απόκτησης νέων συνδρομητών αφορούν στο κόστος των δρομολογητών (routers), των αποκωδικοποιητών, των προμηθειών συνεργατών για απόκτηση νέων πελατών και των εξόδων πρώτης εγκατάστασης τεχνικού εξοπλισμού.
– Ευεργετική επίδραση έχει για την Forthnet, όπως βεβαίως και για όλα τα δίκτυα σταθερής τηλεφωνίας, η μείωση των τελών τερματισμού των κλήσεων στα δίκτυα κινητής που έχει επιβάλλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Τα τηλεπικοινωνιακά κόστη την περίοδο 1.1 – 30.9.2013 μειώθηκαν κατά 10,9% σε ετήσια βάση με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν σε 70,721 εκατ. ευρώ από 79,367 εκατ. ευρώ την περίοδο 1.1-30.9.2012 και η μείωση αυτή αποδίδεται κυρίως στην μείωση του κόστους των τελών διασύνδεσης.
– Τα έσοδα από επιχειρηματικούς πελάτες αντιπροσωπεύουν το 9,9% των συνολικών εσόδων και το εννεάμηνο 2013 μειώθηκαν 24,2% και διαμορφώθηκαν σε 27,715 εκατ. από 36,585 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η μείωση των εσόδων από επιχειρηματικούς πελάτες, αποδίδεται στα μειωμένα έσοδα από υπηρεσίες περιεχομένου για λογαριασμό άλλων παρόχων.