Τις καταναλωτικές τάσεις των χρηστών του internet και των έξυπνων τηλεφώνων επιχειρεί να καταγράψει η Ericsson μέσα από μια εκτενή μελέτη του Ericsson ConsumerLab (η έρευνα βασίζεται σε συνεντεύξεις 100.000 άτομων, σε περισσότερες από 40 χώρες και 15 μεγαλουπόλεις)
Το γενικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι καταναλωτές ζητούν όλο και περισσότερα πράγματα από το smartphone τους, ενώ ανησυχούν για την ασφάλεια των δεδομένων τους στο διαδίκτυο. Ο δεκάλογος της Ericsson πάντως έχει ως εξής:
1. Apps για όλα. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι ζητούν πλέον όλο και περισσότερες εφαρμογές στο τηλέφωνό τους, που να καλύπτουν όσο γίνεται ευρύτερο φάσμα της καθημερινότητάς τους.
2. Το σώμα μας ως κωδικός πρόσβασης. Η απομνημόνευση των κωδικών πρόσβασης -που γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί- φαίνεται ότι είναι δύσκολη υπόθεση για τους χρήστες υπηρεσιών και συσκευών που ζητούν πλέον να μπορούν να ξεκλειδώνουν τις συσκευές τους με το δαχτυλικό τους αποτύπωμα, είτε με αναγνώριση της ίριδας του ματιού. Κοινώς, έρχονται τα βιομετρικά τηλέφωνα.
3. Μετρήσεις των λειτουργιών του σώματος. Οι χρήστες φαίνεται ότι αναζητούν τρόπος να ποστικοποιήσουν τον εαυτό τους και δηλώνουν ότι θα τους εξυπηρετούσαν εφαρμογές και gadgets που θα μετρούσαν σφυγμούς, αρτηριακή πίεση ακόμη και βήματα.
4. Ίντερνετ παντού. Μεγάλο ζητούμενο όλων των χρηστών έξυπνων συσκευών είναι η παροχή ίντερνετ σε όλο και περισσότερα σημεία – ει δυνατόν, παντού.
5. Τα smartphones μειώνουν το ψηφιακό χάσμα. Παρά το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι ανά τον κόσμο δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, το έξυπνο κινητό τηλέφωνο λειτουργεί ανασταλτικά σε αυτούς τους δείκτες. Κι αυτό γιατί τα φθηνά smartphones δίνουν πρόσβαση στο internet σε περισσότερους ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα απόκτησης άλλης συσκευής για σύνδεση στο ίντερνετ.
6. Ασφάλεια στο Interet. Αν και πολλοί συμμετέχοντες στην έρευνα του Ericsson ConsumerLeb δηλώνουν ανήσυχοι στο θέμα της ασφάλειας του διαδικτύου, ελάχιστοι δηλώνουν ότι θα πάψουν να το χρησιμοποιούν εξαιτίας αυτού. Οι περισσότεροι αναφέρουν ότι αναζητούν οι ίδιοι τρόπους για να είναι καλύτερα προφυλαγμένοι στην πλατεία του διαδικτύου.
7. Video on command. Μεγάλο μέρος των χρηστών του Internet δηλώνουν ότι παρακολουθούν βίντεο κατόπιν παρότρυνσης από κάποιο φίλο και κυρίως εφόσον έχουν δει σχολιασμό στο βίντεο από κάποιο οικείο τους πρόσωπο.
8. Διαφάνεια στη χρήση data. Πολλοί είναι οι χρήστες που παραδέχτηκαν ότι ελέγχουν την ταχύτητα της σύνδεσής τους μέσω ειδικών apps, όπως επίσης για να μετρούν τον όγκο των δεδομένων που διακινούν, αλλά και για τις χρεώσεις που υφίστανται.
9. Περισσότερα hotspots. Οι καταναλωτές περιμένουν ότι η καθημερινότητά τους στο μέλλον θα συμβαδίζει ακόμη περισσότερο με την “πραγματική” τους ζωή γι’ αυτό και ζητούν έξυπνους αισθητήρες σε περισσότερα σημεία.
10. Έναρξη, παύση, συνέχιση αλλού. Ολοένα και περισσότερο αλλάζει ο τρόπος που οι χρήστες παρακολουθούν ένα βίντεο στο internet. Η έρευνα έδειξε ότι είναι πλέον πολύ κοινή η συνήθεια της έναρξης παρακολούθησης στο σπίτι, η συνέχιση στο γραφείο και η ολοκλήρωση στο δρόμο ( η σειρά των τοποθεσιών φυσικά είναι τυχαία). Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα αλλάζει και η συσκευή από τοποθεσία σε τοποθεσία.
Όλα τα παραπάνω βέβαια, σημαίνουν σαρωτικές αλλαγές όχι μόνο στο χώρο της τηλεφωνίας και των έξυπνων συσκευών αλλά συμπαρασύρουν σε “αναγκαστική” αλλαγή τόσο τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας και Internet αλλά και τους Marketers οι οποίοι πρέπει να προσαρμοστούν το συντομότερο δυνατό στις ανάγκες των καταναλωτών.