Αναξιοποίητη αφήνει η Ελλάδα την ιντερνετική “δεξαμενή” τουριστών, η οποία μακροπρόθεσμα μπορεί να αυξήσει την τουριστική κίνηση της χώρας έως και 20%. Αυτό δυνητικά σημαίνει τη δημιουργία έως και 100.000 θέσεων εργασίας.
Εν τούτοις η Ελλάδα δεν φαίνεται να βλέπει το ίντερνετ ως μοχλό κίνησης στην προσπάθεια της για τουριστική ανάπτυξη κι αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι για το 2011 μόνο το 10% των τουριστών που επισκέφθηκαν τη χώρα μας άντλησαν πληροφορίες ή έκαναν κρατήσεις από το διαδίκτυο, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό στην Ιταλία είναι 26% και στην Ισπανία 48%.
Η Ελλάδα υπολείπεται κατά πολύ του ευρωπαϊκού μέσου όρου σχετικά με τη χρήση του ίντερνετ από τις επιχειρήσεις, μολονότι οι έρευνες ανά τον κόσμο δηλώνουν πλέον ότι ολοένα και περισσότεροι τουρίστες αναζητούν προορισμούς και πληροφορίες γι αυτούς μέσω του διαδικτύου.
Το μειονέκτημα αυτό της χώρας μας, μπορεί να μετατραπεί σε πλεονέκτημα λένε οι ειδικοί, αν κινηθεί γρήγορα και σωστά. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή αποτελεί ανεξερεύνητο πεδίο (ιντερνετικά, πάντα) για τους εξοικειωμένους χρήστες του διαδικτύου (π.χ. των Βορειοευρωπαίων) και αν κάνει ένα σωστό Internet come out, θα γίνει άμεσα πολύ θελκτική.
Μιλώντας τη γλώσσα των αριθμών, το εργαλείο “ιντερνετ” μπορεί να φέρει ανέλπιστα αποτελέσματα στον τουρισμό της Ελλάδας, αφού μπορεί να αυξήσει τη ροή των τουριστών προς τη χώρα μας, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, ακόμη και να συμβάλει στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 3%.
Εν τω μεταξύ λίγο καλύτερα από την Ελλάδα, αλλά όχι καλά είναι και οι υπόλοιποι νοτιοευρωπαίοι, σε αντίθεση με τους κατοίκους της Βόρειας Ευρώπης οι οποίοι είναι αλματωδώς μπροστά σε ό,τι έχει να κάνει με τη χρήση του ίντερνετ γενικά.
Τα στοιχεία προκύπτουν από μελέτη του Oxford Economics με θέμα “The impact of online content on European tourism”.