Ακόμη μία ελληνική start up κάνει τα πρώτα πετυχημένα βήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η Zoottle είναι μια από εκείνες τις καλές ιδέες του ελληνικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος που απαντούν σε πραγματικές ανάγκες και προχωρούν. Εκείνο που την κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι ότι οι δημιουργοί της ξεκίνησαν να επεξεργάζονται την ιδέα του Zoottle, αφού βρέθηκαν πολλές φορές μπροστά σε μια δυσκολία που έχουμε αντιμετωπίσει όλοι: την αναζήτηση κωδικού Wi-Fi σε δημόσιους χώρους.
Πόσες φορές δεν έχετε ψάξει για κωδικό σε μια απόδειξη, δεν έχετε δοκιμάσει το τηλέφωνο του καταστήματος και δεν έχετε ρωτήσει κάποιον σερβιτόρο ή γενικά υπάλληλο ενός χώρου για να σας πει τον κωδικό πρόσβασης;
Στο καλό σενάριο σας λέει ευγενικά τον κωδικό, χάνοντας λίγο χρόνο από το πόστο του, και συνδέεστε αυτόματα. Στο κακό σενάριο λέει στα γρήγορα τον κωδικό που δεν πολυκαταλαβαίνετε, τον βάζετε λάθος, προσπαθώντας μάταια, να συνδεθείτε, ή σας λέει ότι θα έρθει σε λίγο, ενώ από μέσα του μονολογεί προς τι όλο αυτό με το free Wi-Fi, που τον αναγκάζει να λέει σε κάθε παρέα ή πελάτη ξεχωριστά τον κωδικό πολλές φορές μέσα στο οχτάωρό του.
Με το Zoottle όλη αυτή η ιστορία περνά στη σφαίρα της ιστορίας, αφού κάθε χρήστης μπορεί να έχει ελεύθερη πρόσβαση κάνοντας log in με το λογαριασμό του Facebook και Like στη σελίδα του χώρου που βρίσκεται. Εναλλακτικοί τρόποι εύκολης πρόσβασης στο Wi-Fi με την χρήση email και άλλων social networks αποτελούν επίσης μέρος της λύσης της Zoottle.
To Zoottle μας επιτρέπει να αποκτήσουμε πρόσβαση σε Wi-Fi γρήγορα και εύκολα, αφού εξαρτάται από εμάς. Ταυτόχρονα η παροχή ελεύθερου WiFi γίνεται πιο φιλική και συνδέεται με τη στρατηγική μιας επιχείρησης, ενός φορέα-οργανισμού, ή μιας διοργάνωσης στα social media, διευκολύνοντας και δίνοντας διάρκεια στην επικοινωνία ανάμεσα στον χρήστη του Wi-Fi και τον πάροχο, αφού έτσι κάθε χρήστης γίνεται μέρος της κοινότητας του χώρου ή της διοργάνωσης στο Facebook και ενημερώνεται για τον χώρο που έχει επισκεφτεί, ενώ ταυτόχρονα ο πάροχος μεγαλώνει την κοινότητά του που αποκτά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Η ιδέα του Zoottle Wi-Fi hotspot, γεννήθηκε από τον Νεκτάριο Συλλιγαρδάκη, team leader στην eresus, και τον Νίκο Χασιώτη μηχανικό συστημάτων UNIX στην Cosmote. Έχοντας δυσανασχετήσει πολλές φορές την παραπάνω ιστορία αναζήτησης του κρυμμένου κωδικού πίστευαν ότι σίγουρα θα υπάρχει και άλλος τρόπος σύνδεσης, ένας τρόπος που θα εξαρτάται από τον χρήστη και θα λειτουργεί ανταποδοτικά για τον πάροχο του ελεύθερου Wi-Fi. ΄Ενα win-win game για τον χρήστη και τον πάροχο Wi-Fi.
Αρκετή δουλειά, δοκιμές και αμέτρητες ώρες γραψίματος κώδικα οδήγησαν στην υλοποίηση του Zoottle. Το πιο σημαντικό βήμα δεν είχε γίνει όμως ακόμη. Για να βγει το Zoottle στην αγορά χρειαζόταν ομάδα και χρηματοδότηση. Όσο πιο πολύ συζητούσαν την ιδέα τους με VCs και άλλους start-uppers τόσο η απάντηση ήταν κοινή: “ πάρα πολύ καλή ιδέα, αλλά χρειάζεται ομάδα και εμπειρία στο εμπορικό κομμάτι για να προχωρήσει”. Έτσι, ήρθαν σε επαφή με τον Χρήστο Περάκη Openfund mentor, Angel investor και Apple Country Business Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο, ο οποίος με την ιδιότητα του μέντορα στήριξε από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια και επιπλέον έφερε στην ομάδα τον Νάσο Αναλογίδη, που ήταν Γενικός Διευθυντής στην Nokia για την Ελλάδα, το Ισραήλ και την Κύπρο.
Οι δυο τους υλοποίησαν το αρχικό πλάνο εύρεσης πόρων για τη χρηματοδότηση της Zoottle από ενδιαφερόμενους επενδυτές και από ιδία κεφάλαια, που μέχρι αυτή τη στιγμή φτάνει τις 150.000 ευρώ και συνεχίζει να προσελκύει ενδιαφέρον. Κάπως έτσι το Zoottle βγήκε στην αγορά. Σήμερα έχει τοποθετηθεί σε περισσότερες από 50 εταιρείες στην Ελλάδα, ενώ έχουν γίνει ήδη τα πρώτα βήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Μέση Ανατολή. Την επόμενη φορά, λοιπόν, πριν αναζητήσεις τον κωδικό του Wi-Fi, δες μήπως υπάρχει Zoottle. ”