Κοντά στο 50% θα κινηθεί φέτος η διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, επίδοση που δεν θεωρείται ικανοποιητική.
Την ανάπτυξη του κινητού ευρυζωνικού intrenet εμποδίζει σαφώς η οικονομική κρίση η οποία έχει ως συνέπεια τον περιορισμό των εξόδων των νοικοκυριών αλλά και το «φρενάρισμα» των επενδύσεων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας (συνέπεια επίσης της κρίσης που έχει καταποντίσει τα έσοδα του κλάδου) με αποτέλεσμα ακόμα οι τιμές για τη μεταφορά δεδομένων να παραμένουν υψηλές. Στις ακριβά τιμολόγια συμβάλει σε μεγάλο βαθμό και η υψηλή φορολογία που επιβάλλεται στη χρήση του κινητού τηλεφώνου, μια από τις υψηλότερες στον κόσμο, όπως έχει αναδείξει επανειλημμένως η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ).
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις που συνέλεξε το infocom.gr:
– Στο τέλος του 2013 η διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας θα κινηθεί κοντά στο 50% του πληθυσμού. Βάσει των πιο πρόσφατων επίσημων στοιχείων της ΕΕΚΤ που αφορούν τον Ιανουάριο του 2013 η διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας ήταν στο 45%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος ήταν στο 54%. Το 2011 ο δείκτης αυτός στη χώρα μας ήταν στο 32% και το 2010 στο 24,6%. Στην όποια βελτίωση συμβάλει η αύξηση της διείσδυσης των smartphone, η συνεχιζόμενη εξοικείωση των χρηστών με το κινητό Internet και τις εφαρμογές των social media, σε συνδυασμό με τα πακέτα των παρόχων που προσφέρουν δωρεάν όγκο δεδομένων, αν και ακόμα οι τιμές δεν θεωρούνται ικανοποιητικές.
– Η πλειονότητα των χρηστών μπαίνουν στο Internet από το κινητό τους ενώ σε μικρότερο ποσοστό μέσα από τις 3G Internet κάρτες. Η αναλογία φαίνεται να είναι συντριπτικά υπέρ των smartphone καθώς οι εκτιμήσεις λέγουν πως το 90% των χρηστών του κινητού internet συνδέονται από το κινητό τους και μόλις το 10% μέσω σύνδεσης με τις 3G Internet κάρτες.
– Βάσει των εκτιμήσεων φέτος μια στις δύο συσκευές κινητής τηλεφωνίας που πωλούνται είναι smartphone. Το 2011 το ποσοστό αυτό ήταν στο 31% και το 2012 στο 44%. Το 48% των πωλήσεων smarthpone ήταν με τιμή μικρότερη από 150 ευρώ και το 74% με τιμή μικρότερη από τα 200 ευρώ. Τα Smartphones που η τιμή τους ξεπερνά τα 500 ευρώ καταλαμβάνουν μόλις το 12% των πωλήσεων.
– Αναφορικά με το ποσοστό των συνδρομητών της κάθε εταιρείας που έχει smartphone: Σύμφωνα με πληροφορίες στη Wind είναι περίπου στο 25%, ενώ στην Cosmote το 40% της συνολικής συνδρομητικής βάσης με σύνδεση συμβολαίου έχουν smartphone και εξ αυτών ποσοστό κοντά στο 70% έχει ενσωματωμένο πρόγραμμα μεταφοράς δεδομένων. Η Vodafone ανακοινώνει τα στοιχεία αυτά επίσημα: Η διείσδυση των smartphones στη συνολική συνδρομητική βάση της Vodafone στο τέλος Σεπτεμβρίου φέτος διαμορφώθηκε στο 24,4% έναντι 19,3% το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, ενώ το ποσοστό των κατόχων smartphones που έχουν ενσωματώσει προγράμματα μεταφοράς δεδομένων στη σύνδεσή τους ήταν 54,1% έναντι 45,9% πέρσι.
– Σχετικά με τον ρυθμό αύξησης του όγκου δεδομένων και με βάση τις επίσημες αναφορές: Από το δίκτυο της Vodafone στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2013 διακινήθηκαν 1.361 εκατ. MBs, όταν το αντίστοιχο νούμερο στο αμέσως προηγούμενο τρίμηνο ήταν 940 εκατ. MBs και στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, 862 εκατ. MBs. Η κίνηση μεταφοράς δεδομένων μέσω των ασύρματων δικτύων στους μήνες του καλοκαιριού είναι λογικό να είναι αυξημένη, καθώς την Ελλάδα επισκέπτεται σημαντικός αριθμός ξένων που κάνουν χρήση της υπηρεσίας του κινητού internet. Η Wind τον Αύγουστο φέτος ανακοίνωσε σχεδόν διπλασιασμό της μέσης μηνιαίας χρήσης δεδομένων από τους συνδρομητές της σε σχέση με το 2012 τον ίδιο μήνα. Ωστόσο, για το σύνολο της αγοράς και της οικονομικής χρήσης εκτιμάται ότι η αύξηση του όγκου δεδομένων θα είναι της τάξεως του 20%, όταν τα σχετικά στοιχεία για το 2012 μιλούσαν για μηδενική μεταβολή σε σχέση με το 2011.
– Τα δεδομένα ως ποσοστό επί των εσόδων από υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων και των SMS, στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους (στοιχεία ΕΕΚΤ) ήταν στο 16,2% με την εκτίμηση για το σύνολο του 2013 να είναι ότι το ποσοστό αυτό θα διαμορφωθεί στο κοντά στο 20%.