Ποια είναι η σχέση μεταξύ της τιμής της μετοχής της Apple και του λανσαρίσματος νέων προϊόντων; Είναι αλήθεια ότι οι αγορές απογοητεύτηκαν από το νέο iPhone;
Ο οποιοσδήποτε, ενστικτωδώς θα μπορούσε να απαντήσει ότι, είναι λογικό η μετοχή να καταγράφει άνοδο όταν η εταιρία-σύμβολο λανσάρει νέα ‘i’ προϊόντα. Στην πραγματικότητα όμως συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Η μετοχή της Apple, συνηθίζει να δείχνει πτωτικές τάσεις, αμέσως μετά το λανσάρισμα των νέων προϊόντων, έχοντας όμως σημειώσει άνοδο καθ’όλη την προηγούμενη περίοδο, όταν υποβόσκουν οι φήμες για το επικείμενο λανσάρισμα μιας νέας συσκευής.
Οι χρηματιστές λοιπόν, αγοράζουν μετοχές επενδύοντας στην άνοδο του brand που φέρνουν οι φήμες για ένα νέο προϊόν και πωλούν στα λανσάρισμα του προϊόντος θεωρώντας αυτή τη στιγμή ως το μέγιστο της καμπύλης απόδοσης.
έτσι συνέβη και αυτή τη φορά. Οι μετοχές της Apple αυξήθηκαν περισσότερο από 11% κατά τις 30 ημέρες που προηγήθηκαν της ανακοίνωσης της Τρίτης για το νέο iPhone 5C και iPhone 5S. Μάλιστα, αυτή τη φορά το ποσοστό ανόδου στην προ λανσαρίσματος πορεία ήταν μεγαλύτερο από το μέσο όρο ανόδου που καταγράφει παραδοσιακά η Apple σε τέτοιες hot περιόδους και βρίσκεται στο 4,3%.
Συνεπώς, δεν απογοητεύτηκαν οι αγορές με τα νέα iPhone, απλά είχαν ήδη αποκομίσει ήδη τα κέρδη από τις φήμες και δεν θεωρούν ότι αυτό καθαυτό το προϊόν θα φέρει επιπλέον αξία στη μετοχή και έτσι πολύ απλά προχώρησαν σε ρευστοποίηση κερδών.