H Fortnhet ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα τα οποία συνοπτικά έχουν ως εξής:
- Σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης συνδυαστικών υπηρεσιών κατά 46,5% σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.
- Το μερίδιο αγοράς νέων συνδρομητών LLU το 1οεξάμηνο του 2013 ανήλθε στο 36,8%.
- Μείωση εσόδων και EBITDA σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012, λόγω της πτώσης του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή που οφείλεται στο δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον.
- Δυναμική απήχηση των υπηρεσιών Nova 3Play που εδραιώνει την πρωτοπορία και την ηγετική θέση της Forthnet στη νέα αγορά του 3Play.
H1 2013 |
H1 2012 |
Δ |
|
Συνολικές Συνδρομές |
970.757 |
848.596
|
14,4% |
Μοναδικά Νοικοκυριά |
766.207 |
709.003 |
8,1% |
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες |
204.550 |
139.593 |
46,5% |
Συνδρομητές Broadband |
597.708 |
517.951 |
15,4% |
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα |
373.049 |
330.645 |
12,8% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) |
193.122 |
206.725 |
-6,6% |
Προσαρμοσμένο EBITDA (,000€) |
34.175 |
43.578 |
-21,6% |
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Forthnet, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
“Σε ένα δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον που μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και κατά συνέπεια οδηγεί σε συμπίεση των εσόδων των επιχειρήσεων, στρατηγική της εταιρείας είναι η διαφοροποίησή μέσω του ανοίγματος νέων αγορών. Το επιτυχημένο λανσάρισμα της νέας υπηρεσίαςNova 3Play σε συνδυασμό με το στρατηγικό πλεονέκτημα του αποκλειστικού τηλεοπτικού περιεχομένου της Nova, δημιουργεί και στην χώρα μαςμια νέα αγορά η οποία δίνει νέες προοπτικές και νέα περιθώρια ανάπτυξης στην εταιρεία. Η δυναμική της νέας αυτής αγοράς αποτυπώνεται στη σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης στο 1οεξάμηνο του 2013”.
Αναλυτικά:
ΣυνδυαστικέςΥπηρεσίες
Στο τέλος Ιουνίου 2013 η Forthnet ξεπέρασε τις 204 χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά τα οποία εξυπηρετεί με συνδυαστικές υπηρεσίες, κλείνοντας το εξάμηνο με αύξηση 46,5% σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012. Η σημαντική αυτή αύξηση αποδίδεται κυρίως στο λανσάρισματων υπηρεσιών Nova 3Play στο τέλος του 1ουεξαμήνου και σεκαινοτόμες εμπορικές προτάσεις που αλλάζουν παγιωμένες καταναλωτικές συνήθειες.
Η1 2013 |
Η1 2012 |
Δ |
|
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες |
204.550 |
139.593 |
46,5% |
Ποσοστό νοικοκυριών με Συνδυαστικές Υπηρεσίες |
26,7% |
19,7% |
+7,0πμ |
Νέα νοικοκυριά με Συνδυαστικές Υπηρεσίες |
19.070 |
-339 |
– |
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Κατά το 1οεξάμηνο του 2013, η συνδρομητική βάση στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αυξήθηκε κατά 15,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ξεπερνώντας τους 597 χιλ. συνδρομητές. Στο 1οεξάμηνο του 2013, το μερίδιο στους νέους συνδρομητές LLU ανήλθε στο 36,8%, επιβεβαιώνοντας την απήχηση των εμπορικών πρωτοβουλιών σε επίπεδο συνδυαστικών υπηρεσιών.
Η1 2013 |
Η1 2012 |
Δ |
|
ΣυνδρομητέςBroadband |
597.708 |
517.951 |
15,4% |
Νέοι Συνδρομητές στο Εξάμηνο |
24.459 |
-10.338 |
– |
Ενεργοί Συνδρομητές LLU |
549.232 |
496.600 |
10,6% |
Ποσοστό LLU |
92% |
96% |
-4,0πμ |
Νέοι Συνδρομητές LLU |
7.856 |
-7.950 |
– |
Μερίδιο Αγοράς σε Νέους Συνδρομητές |
36,8% |
-21,1% |
– |
Συνολικό Μερίδιο Αγοράς LLU |
29,7% |
28,4% |
+1,3πμ |
Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Κατά το 1οεξάμηνο του 2013 η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 12,8% σε σχέση με αυτή του 1ουεξάμηνου του 2012, ξεπερνώντας τις 373 χιλ. νοικοκυριά, και παρά την μακροοικονομική αβεβαιότητα, η αποδοχή των συνδυαστικών υπηρεσιών της Forthnet συνεχίστηκε στο 1οεξάμηνο του 2013. Το λανσάρισμα της υπηρεσίαςNova 3Play προβλέπεται να είναι ο βασικός άξονας ανάπτυξης στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης.
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα |
Η1 2013 |
Η1 2012 |
Δ |
Ψηφιακή πλατφόρμα |
373.049 |
330.645 |
12,8% |
Οικονομικά Αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα έσοδα της Forthnet για το 1οεξάμηνο του 2013 διαμορφώθηκαν σε € 191,1 εκ., μειωμένα έναντι του 1ουεξαμήνου του 2012, κυρίως λόγω της συμπίεσης τιμών που υφίσταται η λιανική αγορά. Η μείωση του τζίρου προσαρμοσμένη όσον αφορά τον λογιστικό χειρισμό των εσόδων, στα οποία η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, είναι στο επίπεδο του 6,6%.
Παρά το γεγονός ότι οι καθαρές νέες συνδέσεις, το 1οεξάμηνο του 2013 έφτασαν τις 24 χιλ., αυξημένες κατά πολύ σε σχέση με τις -10 χιλ. του αντίστοιχου 1ουεξαμήνου του 2012, η επίπτωση των αυξημένων νέων συνδρομητών δεν αποτυπώνεται πλήρως στα έσοδα του 1ου εξαμήνου του 2013.
(σε € ‘000) |
H1 2013 |
H1 2012 |
Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) |
191.142 |
206.725 |
-7,5% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)1 |
193.122 |
206.725 |
-6,6% |
Δημοσιευμένο EBITDA |
27.305 |
30.075 |
-9,2% |
Προσαρμοσμένο EBITDA[2] |
34.175 |
43.578 |
-21,6% |
Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA |
17,9% |
21,1% |
-3,2πμ |
Το προσαρμοσμένο EBITDA του 1οεξαμήνου του 2013 ανήλθε στα €34,2 εκ. αντί €43,6 εκ. του1ου εξαμήνουτου 2012, κυρίως λόγω της πτώσης εσόδων. Η αυξημένη απόκτηση νέων συνδρομητών, η πτώση του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή, καθώς και το κόστος αντικατάστασης των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με νέους, οδήγησαν σε πτώση του EBITDA σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το 1οεξάμηνο του 2013 μειώθηκε κατά €10 εκ. σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.
Πρόσφατες Εξελίξεις
- Στο τέλος του 1ουεξαμήνου, η Nova, λάνσαρε την υπηρεσία Nova 3Play προσφέροντας αξιόπιστη επικοινωνία και ποιοτική ψυχαγωγία σε προσιτή τιμή. Η απήχηση της νέας υπηρεσίας επιβεβαιώνει τη στρατηγική της εταιρείας για διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και ανοίγει μία νέα αγορά με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
- Η πρόσφατη επέκταση της συνεργασίας με τη SuperLeague μέχρι το 2017, εξασφάλισε για τους συνδρομητές της εταιρείας, τη δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση για τους Έλληνες φίλαθλους. Σε συνδυασμό με την έναρξη της συνεργασίας με την BasketLeague, την ανανέωση της συμφωνίας με την VolleyLeague αλλά και τις κορυφαίες ευρωπαϊκές διοργανώσεις ενισχύεται το αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
- Το 1οεξάμηνο του 2013 πραγματοποιήθηκε αντικατάσταση των 2/3 των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με αποκωδικοποιητές νέας τεχνολογίας MPEG4. Με την ολοκλήρωση της αντικατάστασης όλων των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς, όλοι οι συνδρομητές μας θα έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν τις προηγμένες υπηρεσίες της Nova, ενώ αντίστοιχα η εταιρεία θα είναι σε θέση να μειώσει τα κόστη εκπομπής σήματος και να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τα επίπεδα της ασφάλειας της μετάδοσης τηλεοπτικού περιεχομένου.