Οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων από το 2008 έως και φέτος έχουν συρρικνωθεί σχεδόν κατά το ήμισυ και παράλληλα υπερδιπλασιάστηκε ο μέσος χρόνος που ο Έλληνας ανανεώνει τη συσκευή του, συνέπεια μεταξύ άλλων της οικονομικής κρίσης και του περιορισμού των επιδοτήσεων από τους παρόχους.
Βάσει στοιχείων που παρουσίασε η Vodafone με αφορμή το λανσάρισμα της νέας της υπηρεσίας «Νέο Smartphone Κάθε Χρόνο» η εκτίμηση είναι ότι το 2013 ο μέσος χρόνος αλλαγής των συσκευών κινητής τηλεφωνίας θα διαμορφωθεί στα 3,7 χρόνια όταν το 2008 ήταν 1,5 χρόνος. Το 2008 πουλήθηκαν συνολικά 4,800 εκατ. συσκευές κινητής τηλεφωνίας, ενώ φέτος η εκτίμηση είναι πως θα πουληθούν 2,700 εκατ. Το 2009 ο συνολικός αριθμός συσκευών κινητών τηλεφώνων που πουλήθηκε ήταν 4,4 εκατ., το 1010 μειώθηκε σε 4,3 εκατ., το 2011 σε 3,970 εκατ. και το 2012 σε 3,315 εκατ.
Στην πορεία αυτή πάντως κερδισμένες είναι οι αποκαλούμενες έξυπνες συσκευές. Με βάση στοιχεία που έχουμε παρουσιάσει σε παλαιότερη αναφορά μας το 2011 το 31% των συσκευών που πουλήθηκαν ήταν Smartphones (περίπου 1,2 εκατ. συσκευές) ενώ το 2012 το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 44% (περί το 1,5 εκατ. συσκευές). Στη χρήση που διανύουμε εκτιμάται ότι 1 στα 2 τηλέφωνα που πωλούνται είναι Smartphones.
Με τη νέα υπηρεσία που προωθεί η Vodafone επιχειρεί να τονώσει την αγορά των συσκευών κινητής τηλεφωνίας και πιο συγκεκριμένα των smartphones και να θωρακίσει την υφιστάμενη συνδρομητική της βάση και με ενδιαφέρον αναμένεται σε τι βαθμό θα τα καταφέρει. Η νέα υπηρεσία προσφέρει την επιλογή στους υφιστάμενους συνδρομητές συμβολαίου της εν λόγω εταιρείας κινητής τηλεφωνίας να ανανεώνουν το smartphone τους κάθε χρόνο έναντι ενός ποσού εφάπαξ στην αρχή και ενός μηναίου παγίου τέλους, ανάλογα με την κατηγορία της συσκευής. Ιδανικά τα στελέχη της Vodafone θα επιθυμούσαν η νέα αυτή υπηρεσία να αντικαταστήσει τις όποιες επιδοτήσεις συσκευών δίνονται, οι οποίες πάντως παραμένουν ως επιλογή.
Ο Νίκος Βλαχόπουλος, Διευθυντής Καταναλωτικών Προϊόντων της Vodafone σημείωσε σχετικά ότι με τη νέα υπηρεσία η Vodafone για πρώτη φορά έρχεται να επιβραβεύσει τους υφιστάμενους συνδρομητές της και ο Σπύρος Σίδερης, Επικεφαλής Συσκευών Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Vodafone, πρόσθεσε πως ο στόχος είναι οι συνδρομητές να αποκτούν κάθε χρόνο το πιο εξελιγμένο Smartphone για να αξιοποιούν τις δυνατότητες που έχει το mobile internet.
Η νέα υπηρεσία απευθύνεται σε υφιστάμενους συνδρομητές, ενώ «γεννήθηκε» στην Ελλάδα, από τα στελέχη της ελληνικής θυγατρικής του βρετανικού ομίλου και η προοπτική είναι να λανσαριστεί και στις υπόλοιπες αγορές, όπου δραστηριοποιείται η Vodafone αρχής γενομένης από τον ευρωπαϊκό Νότο.