Με δηλώσεις του στο Bloomberg, ο CEO της France Telecom, Stephane Richard επισημαίνει το αυτονόητο: γίνεται όλο και δυσκολότερο να πουληθούν smartphones με τιμή άνω των 600 ευρώ στην Ευρώπη. Επισημαίνει δε πως οι Ευρωπαίοι πολίτες γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικοί όσον αφορά τις τιμές των συσκευών, ενώ κρατάνε τις συσκευές τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ’ ότι παλαιότερα.
Έχει άδικο; Με τα εισοδήματα των Ευρωπαίων να μην παρουσιάζουν αύξηση ενώ αντίστοιχα την τιμή του iPhone, αλλά και των άλλων συσκευών να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, γίνεται όλο και μικρότερο αυτό το “hype” που υπήρχε παλιότερα με κάθε κυκλοφορία μίας νέας συσκευής από την Apple. Το επισημαίνει και ο ίδιος λέγοντας ότι οι «ουρές» γίνονται ολοένα και μικρότερες ενώ αυτό θα φανεί περισσότερο με το release του επόμενου iPhone. Θα δούμε, δηλαδή, στην Ευρώπη να υπάρχουν ολοένα και λιγότεροι “early adopters”, άνθρωποι που τρέχουν να αγοράσουν την πιο πρόσφατη high-end συσκευή.
Ο ίδιος υποστηρίζει στις δηλώσεις του πως είναι επιβεβλημένη η κυκλοφορία ενός πιο οικονομικού iPhone. Είναι αλήθεια πως οι τιμές των smartphones που κυκλοφορούν στην αγορά θα πρέπει να αντιστοιχούν σε ένα μέσο προσωπικό προϋπολογισμό. Ουσιαστικά βέβαια με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, ισχύει ο νόμος της προσφορά και τη ζήτησης ο οποίος στο τέλος επικρατεί. Είναι προφανές ότι η τιμή είναι ένας παράγοντας που καθιστά μια συσκευή status symbol. Η υπερβολική όμως απόσταση εισοδήματος – κόστους οδηγεί σε μία elite κατόχων οι οποίοι σύντομα δεν θα μπορούν να αποτελέσουν την κρίσιμη μάζα. Μιλάμε για τον απαραίτητο αριθμό καταναλωτών οποίοι που θα είναι ικανοί να για απογειώσουν ένα προϊόν ούτε να συντηρήσουν το μύθο του.
Απ’ ότι υποστηρίζει ο CEO της France Telecom που γίνεται πια Orange, περνάμε επιτέλους στην εποχή που οι καταναλωτές γίνονται περισσότερο συνειδητοποιημένοι για τις τιμές των gadget που αγοράζουν.