Το είχαμε γράψει κατά την περιήγησή μας στο φετινό γιγαντιαίο Mobile World Congress, ότι πέρα από τις κυρίαρχες τάσεις M2M, Connected Cities και άλλα σχετικά, μία ολοκαίνουρια προοπτική αχνοφαίνεται στο βάθος. To Indoor positioning, αρχίζει να αναπτύσσεται σαν ιδέα, ταυτόχρονα με την εκθετική αύξηση των σημείων σε εσωτερικούς χώρους, που καλύπτονται με WiFi, small cells κινητής, Bluetooth κλπ. Άλλωστε οι κλειστοί χώροι στους οποίους περνάμε το 90% της ζωής μας δεν καλύπτονται από τα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού και παραμένουμε ουσιαστικά αόρατοι για όποια εφαρμογή χρησιμοποιεί παραδοσιακό Geolocation. Έτσι η δυνατότητα εντοπισμού θέσης σε κλειστούς χώρους ανοίγει πεδίο δόξης λαμπρό για τεράστιο αριθμό εφαρμογών διαφήμισης, ασφαλείας, ελέγχου προσέλευσης κλπ.
Σε αυτή λοιπόν τη νέα αγορά προσανατολίζεται η Apple, κάτι που φαίνεται από την κίνηση εξαγοράς της WifiSLAM. Μιας εταιρίας startup η οποία έχει αναπτύξει ένα λογισμικό, που με τη μέθοδο της τριγωνομέτρησης σημείων WiFi, μπορεί να προσδιορίσει τη θέση του κινητού με ακρίβεια 2,5 μέτρων. Οι φήμες κάνουν λόγο ότι ο κολοσσός του Κουπερτίνο κατέβαλε 20 εκατομμύρια δολάρια για το δημιούργημα της WifiSLAM.
Έτσι, πλησιάζει η μέρα που θα δούμε indoor location based εφαρμογές και νέο πεδίο interactive διαφήμισης και άλλων υπηρεσιών που μέχρι τώρα περιορίζοντας από το ταβάνι των εσωτερικών χώρων.