Τα κινητά και τα δίκτυα είναι σίγουρα οι σοβαρότεροι παράγοντες της εξίσωσης …Σήμερα. Όμως όπως έχουμε ήδη επισημάνει από πέρυσι, το ‘next big thing’ είναι το Μ2Μ. Το δίκτυο αισθητήρων και κινητήρων και καθετήρων, που όχι απλά σε επίπεδο σπιτιού, αλλά ολόκληρης πόλης θα βρίσκονται πίσω από μικρά και μεγάλα πράγματα της καθημερινότητας. «Κάθε φανάρι και IP, κάθε IP και sensor» …που θα έλεγε και ο ποιητής. Αυτό πιστεύει και η Deutsche Telecom, η οποία βρήκε ευήκοα ώτα στην IBM και μεταξύ τους έχουν στα σκαριά το project «Smarter Cities». Εδώ προβλέπεται σύντομα γιγαντομαχία με την πρώτη διδάξασα της έννοιας «Networked Cities», που δεν είναι άλλη από την Ericsson. Δεν πειράζει όμως! Καλύτερα μια μάχη εντός Ευρωπαϊκού εδάφους και Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, παρά καθόλου μάχη. Άλλωστε η επικράτηση στην κινητή έχει πλέον κριθεί και οι εξελίξεις έχουν προ πολλού μεταφερθεί καθολικά και ορθόδοξα, στις δυτικές άκρες του Ατλαντικού και του Ειρηνικού.
Και μιλώντας για μεταφορά του ανταγωνισμού στο Νέο Κόσμο, αρχίζουμε να παρατηρούμε κάποιες επεκτατικές τάσεις από έναν άλλο Over The Top παίκτη. Είναι ο παίκτης που υπέστη ζημιές κατά την εισαγωγή του στο Nasdaq, επειδή δεν εκτίμησε καλά την θέση του στην αγορά του mobile. Τώρα το Facebook, ετοιμάζεται για τη μεγάλη ρεβάνς και ξεκινά δήθεν αθώα και διακριτικά με chat, κάτω από ειδική τιμολογιακή πολιτική, σε συνεργασία με κάποιους παρόχους που προτιμούν να πουλήσουν αερόχρονο στη χονδρική παρά στη λιανική.
Οι 18 πάροχοι που υπέκυψαν στη δελεαστική προσφορά του Mark Zuckerberg βρίσκονται σε 14 χώρες και είναι οι: TMN στην Πορτογαλία, Three στην Ιρλανδία, Airtel και Reliance στην Ινδία, Vivacom στη Βουλγαρία, Backcell στο Αζερμπαϊτζάν, Indosat, Smartfren, AXIS και XL Axiata στην Ινδονησία, SMART στις Φιλιππίνες, DiGi στη Μαλαισία, DTAC στην Ταϊλάνδη, Viva στο Μπαχρέιν, STC στη Σαουδική Αραβία, Oi στη Βραζιλία, Etisalat στην Αίγυπτο και Tre στην Ιταλία.