Δεν θα είναι άμεση, εκτιμάται, η απάντηση των υπολοίπων εναλλακτικών στην προσφορά της Forthnet η οποία δίνει έμφαση στις κλήσεις από σταθερό σε κινητό, φιλοδοξώντας να αλλάξει συνήθειες καταναλωτών. Αρμόδια στελέχη σε hellas online, Wind, Cyta και On Telecoms, αλλά και στον ΟΤΕ έχουν θέσει στο …μικροσκόπιο τη νέα τιμολογιακή πολιτική της Forthnet και επεξεργάζονται διάφορα σενάρια.
Το πόσο θα επηρεάσει συνολικά την τηλεπικοινωνιακή αγορά η κίνηση της πολύ σημαντικής μείωσης των τελών από σταθερό σε κινητό, η οποία έγινε δυνατή μετά τη μείωση κατά 80% στα τέλη τερματισμού στα κινητά και ύστερα από απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες. Μεταξύ άλλων από την έμφαση που θα δώσει η Forthnet και από το ποσό που θα διαθέσει για διαφήμιση, αλλά και από το κατά πόσο κάποιες από τις εταιρείες θα απαντήσουν με τον ίδιο τρόπο, κάτι πάντως που, τουλάχιστον ως πρώτη αντίδραση, δεν διαφαίνεται.
«Ψυχραιμία» είναι η λέξη που κυριαρχεί, «δεν κατανοούμε μια τέτοια κίνηση που μειώνει τραγικά το περιθώριο κέρδους της υπηρεσίας από σταθερό σε κινητό» και «ηForthnet το κάνει μόνον για να γράψει συνδρομητές, θα υποστεί σημαντική πίεση στα έσοδα και τα κέρδη της» είναι οι φράσεις που τη συνοδεύουν.
Από την πλευρά της η Forthnet απαντά πως η υπηρεσία αυτή δεν παρέχεται ουσιαστικά από τις εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας, καθώς ο συνδρομητής είναι χρόνια τώρα εκπαιδευμένος, όταν βρίσκεται στο σπίτι του, να καλεί κινητά τηλέφωνα από το κινητό του. Ως εκ τούτου όσα έσοδα προέλθουν από την υπηρεσία αυτή θα είναι πρόσθετα, αφού την ίδια στιγμή οι τιμές του συνολικού πακέτου δεν έχουν μειωθεί και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις είναι και υψηλότερες από τις αντίστοιχες των ανταγωνιστών της. Η διοίκηση της εταιρείας με την προσφορά της αυτή στοχεύει μεταξύ άλλων σε νοικοκυριά που έχουν ανάγκη για κλήσεις προς κινητό (π.χ. γονείς με παιδιά που έχουν κινητό και λείπουν συχνά από το σπίτι) τα οποία δύναται να επωφεληθούν από αυτήν και ταυτόχρονα να μειώσουν το τιμολογιακό πακέτο που έχουν στο κινητό τους.
Δεν είναι βεβαίως όλοι εναλλακτικοί πάροχοι στην ίδια λογική. Το θέμα αντιμετωπίζεται διαφορετικά από τις hellas online και Wind οι οποίες παρέχουν στους πελάτες τους και κινητή (περίπου 40% των συνδρομητών τους έχουν συνδυαστικά πακέτα σταθερής – κινητής και σύνδεσης στο διαδίκτυο) και διαφορετικά από τις Cyta και OnTelecoms. Πιθανότατα και μεταξύ των δύο να υπάρχει διαφορά, αφού η Wind μπορεί να αποφασίζει μόνη της πολύ πιο εύκολα για θέματα που άπτονται του συνδυασμού σταθερή – κινητή, από ότι η hol η οποία συνεργάζεται με τη Vodafone και ιδιαίτερα το διάστημα αυτό που και τα έσοδα από τις υπηρεσίες κινητής πιέζονται.
Σημειώνεται ότι και η Cyta λανσάρει καινούργια τιμολόγια και προσφορές στις οποίες περιλαμβάνεται σημαντική μείωση στο κόστος των κλήσεων από σταθερό σε κινητό, αλλά όχι στο ύψος που επέλεξε η Forthnet.
Είναι η δεύτερη φορά σε κοντινό χρονικό διάστημα που η Forthnet συζητείται στην αγορά για τις τιμολογιακές επιλογές της. Η πρώτη ήταν για τη Χριστουγεννιάτική προσφορά της, η οποία της έδωσε ρεκόρ εγγραφής νέων συνδρομητών. Το πως θα πάει η τρέχουσα καμπάνια της θα εκτιμηθεί αφού περάσουν τουλάχιστον δύο με τρεις εβδομάδες.