Οι αριθμοί δείχνουν ότι η Lenovo κατακτά μεθοδικά και ένα-ένα τα milestones που έχει θέσει, τόσο για την παγκόσμια, όσο και την Ελληνική αγορά. Πέραν όμως από τους αριθμητικούς στόχους, υπάρχουν και οι ποιοτικοί. Όπως για παράδειγμα η Lenovo να κατακτήσει τη θέση της στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως ένα premium brand σε όλους τους τομείς της αγοράς. Μέσο γι’ αυτό είναι η συνεχής προσπάθεια για την αναγνωρισιμότητα της μάρκας Lenovo στην ελληνική αγορά. Γι΄αυτό το λόγο, η Lenovo εμπλουτίζει το περιεχόμενο του portfolio της τόσο στο consumer όσο και στο business περιβάλλον, προστατεύοντας την κερδοφορία της και στοχεύοντας στην κατάκτηση όλο και υψηλότερων στόχων.
I–C: Ποια ήταν η οικονομική επίγευση που σας άφησε το 2012; Σε ποια θέση των πωλήσεων σας βρίσκει το νέο έτος και πως θα αντιμετωπίσετε ένα ακόμη χρόνο οικονομικής ύφεσης στην χώρα μας;
Σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος του ερωτήματός σας, θα πρέπει να σημειώσω ότι το τελευταίο τρίμηνο (Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2012) ήταν το καλύτερο στην ιστορία της Lenovo. Για 13 συνεχόμενα τρίμηνα, η Lenovo αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία PC. Ξεπεράσαμε την αγορά σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, σημειώνοντας τις υψηλότερες επιδόσεις στη ιστορία μας σε πωλήσεις, εισοδήματα και κέρδη προ φόρων. Συνεχίζουμε την ανοδική μας πορεία προς την πρώτη θέση κατασκευαστών PC στον κόσμο και να αναδειχθούμε παγκόσμιος ηγέτης στις συσκευές PC Plus. Με λίγα λόγια σημειώσαμε τριμηνιαίο ρεκόρ πωλήσεων US$ 9.4 δισ., που αντιστοιχεί σε αύξηση 12% από έτος σε έτος.
Το νέο έτος μας βρίσκει παγκόσμια στην δεύτερη κατάταξη στον κόσμο με ρεκόρ market share 15.9% στο 4ο ημερολογιακό τρίμηνο του 2012 και ρεκόρ κερδοφορίας στα $205 εκατομμύρια.
Σε ό,τι αφορά το τρίτο σκέλος του ερωτήματός σας, η παγκόσμια στρατηγική μας συνοψίζεται σε δύο λέξεις: «Protect and Attack». Η Lenovo προστατεύει τις δύο πηγές κέρδους της, την παγκόσμια εμπορική διάθεση Η/Υ και τις δραστηριότητές της στην Κίνα, ενώ παράλληλα στοχεύει επιθετικά σε τρεις τομείς που παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης, δηλ. τις αναδυόμενες αγορές, τον καταναλωτή και τα προϊόντα PC Plus, όπως τα smartphones, τα tablets και τις smart TV. Σε ό,τι αφορά στην ελληνική αγορά, η εταιρία αυξάνει σταθερά τα μερίδια της τόσο στο χώρο των corporate πελατών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όσο και στις αγορές των ιδιωτών (consumer business). Ταυτόχρονα η εταιρία δραστηριοποιείται πλέον και στην νέα αγορά του MIDH (Mobile Internet Digital Home) λανσάροντας νέες συσκευές tablets όπως το Thinkpad Tablet 2 αλλά και τα consumer tablets μέσω συγκεκριμένων καναλιών.
I–C: Πως θα αντιμετωπίσει η Lenovo το σημερινό ρευστό οικονομικό περιβάλλον της χώρα μας; Υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης;
Η ίδια στρατηγική εφαρμόζεται και στη χώρα μας, όπου προστατεύουμε τις πηγές κέρδους και επεκτείνουμε την παρουσία μας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στοχεύοντας συγχρόνως με καινοτόμα προϊόντα στον Έλληνα καταναλωτή. Είμαστε αισιόδοξοι σε ότι αφορά την αγορά των PCs, πράγμα που άλλωστε επιβεβαιώνεται και από τη συνεχή μας ανάπτυξη και τις σοβαρές επενδύσεις που έχουν γίνει σε επίπεδο καινοτομίας. Προσωπικά, είμαι αισιόδοξος για το μέλλον του PC Plus, βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο στο να αναδειχθούμε ηγέτες στην PC Plus εποχή και θα συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία προστατεύοντας τις πηγές κερδών, και επενδύοντας στους τομείς που μπορούν να ενισχύσουν την περαιτέρω ανάπτυξή μας.
Στην Ελλάδα στο τέταρτο ημερολογιακό τρίμηνο του 2012 η Lenovo Ελλάδος είχε μια μεγάλη ανάπτυξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC είχαμε αύξηση +129.7% ενώ κερδίσαμε +4.9% μερίδιο αγοράς Η/Y και + 0.6% μερίδιο QtQ με το συνολικό μερίδιο μας να είναι πλέον 8.3%.
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν την ανοδική πορεία της εταιρείας σε μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική αγορά.
I–C: Παλαιότερα, είχατε επικεντρωθεί στο “business” κομμάτι της αγοράς, ωστόσο η εταιρεία έχει δώσει ιδιαίτερη βάση τελευταία και στην αγορά των καταναλωτικών προϊόντων. Αυτή τη στιγμή, ποιό είναι το πιο κερδοφόρο κομμάτι για της αγοράς για εσάς;
Στα Laptop, οι συνολικές αποστολές της εταιρείας κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9,5% από έτος σε έτος, βοηθώντας έτσι την εταιρία να αυξήσει κατά 2,6% το μερίδιο αγοράς της, φτάνοντας συνολικά το 15,9% ενώ η συνολική αγορά φορητών υπολογιστών σημείωσε 8,6% πτώση από έτος σε έτος. Τα Laptop της Lenovo συνεχίζουν να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας αποτελώντας το 52% των συνολικών εσόδων της εταιρίας. Οι ενοποιημένες παγκόσμιες πωλήσεις laptop της Lenovo κατά το τρίτο οικονομικό τρίμηνο έφτασαν τα $4,8 δισ., αύξηση 8% από έτος σε έτος. Κατά το τρίτο τρίμηνο, η Lenovo κατέπληξε την αγορά, ανακοινώνοντας νέες οικογενειακές convertible συσκευές, διαμορφωμένες ειδικά για τα Windows 8: τα Yoga 11” και 13”, και το ThinkPad Twist. Η Lenovo επίσης ανακοίνωσε το ThinkPad X1 Carbon Touch, προσθέτοντας τη λειτουργία touch στο καλύτερο business-class Ultrabook της αγοράς καθώς και το ThinkPad Twist, μια ιδανική συσκευή για επαγγελματίες που δίνει νέο αέρα στο παραδοσιακό convertible tablet.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις για τα Desktop PCs της Lenovo αυξήθηκαν κατά 1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά στο τρίτο οικονομικό τρίμηνο, φτάνοντας τα $2,8 δισ. και αποτελώντας το 30% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Οι παγκόσμιες αποστολές Desktop PCs της εταιρείας στο τρίτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 5,8% σε σχέση με πέρυσι παρά τη συνολική πτώση της αγοράς κατά 6,8%. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η Lenovo να κερδίσει 1,9% της αγοράς σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και να φτάσει έτσι το 16,1%, που αποτελεί επίδοση ρεκόρ στα χρονικά της εταιρείας. Κατά το τρίτο τρίμηνο, η Lenovo ανακοίνωσε το καινούργιο IdeaCentre Q190, τον μικρότερο πλήρως λειτουργικό επιτραπέζιο υπολογιστή του κόσμου – με μόλις 22mm πλάτος – καθώς και τις τελευταίες προσθήκες στην σειρά C-series all-in-one (AIO), οι οποίες συνδυάζουν προσιτές τιμές με δυνατές αποδόσεις καθώς και multimedia λειτουργίες σχεδιασμένες για ατελείωτη διασκέδαση.
I–C: Υποθέτουμε ότι η πρώτη θέση σε πωλήσεις την χρονιά που έρχεται είναι ο επόμενος στόχος της Lenovo. Πως σκοπεύετε να το πετύχετε αυτό;
Τον επόμενο χρόνο η Lenovo θα παρουσιάσει ακόμα πιο καινοτόμες προτάσεις, εστιάζοντας και στα καταναλωτικά προϊόντα, περισσότερο από όσο μέχρι σήμερα, σχεδιάζοντας για παράδειγμα προϊόντα τα οποία έχουν επιπλέον τεχνικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες που ζητούν οι καταναλωτές, όπως το Yoga το οποίο είναι ένα laptop που μετατρέπεται σε tablet ή το table PC των 27 ιντσών, Horizon, που παρουσιάσαμε κατά τη διάρκεια της CES. Η φιλοδοξία της Lenovo ως μια εταιρεία PC Plus εκτείνεται πέρα από τους υπολογιστές στα smartphones και τα tablet.
I–C: Θεωρείτε ότι η αναθέρμανση της αγοράς, εκτός από την οικονομία, περνάει και μέσα από την καινοτομία; Η Lenovo ενστερνίζεται αυτή την άποψη;
Χωρίς καμία αμφιβολία η καινοτομία είναι στο DNA της Lenovo. Αρκεί να σημειωθεί ότι στο διεθνές Consumer Electronics Show του 2013 που έγινε στο Las Vegas πριν από μερικές ημέρες, η εταιρεία μας σημείωσε ένα πρωτοφανές ρεκόρ λαμβάνοντας 38 βραβεία για τα νέα της προϊόντα. Η CES μας έδωσε τη μοναδική ευκαιρία να δείξουμε στον κόσμο τη δέσμευσή μας στην καινοτομία, με προϊόντα όπως το IdeaCenter Horizon, αλλά και το ThinkPad Helix, μια επαγγελματική συσκευή με λειτουργία “rip and flip” που διαθέτει την εκπληκτική Windows 8 touch screen οθόνη. Με λίγα λόγια θα έλεγα, ότι το ίδιο το επιχειρηματικό μοντέλο της Lenovo βασίζεται στην καινοτομία.
I–C: H γκάμα των προϊόντων της Lenovo σε παγκόσμιο επίπεδο είναι από τις μεγαλύτερες. Στην χώρα μας όμως, δεν έχουμε δει την εταιρεία να λανσάρει με ενθουσιασμό tablets, ή να μπαίνει στην αγορά των smartphones. Σκοπεύετε να το κάνετε την τρέχουσα χρονιά;
Σίγουρα θα δραστηριοποιηθούμε το 2013 στο χώρο των tablets στην Ελληνική αγορά με μια ευρεία γκάμα προϊόντων στους διάφορους τομείς της αγοράς. Η Lenovo διαθέτει καινοτόμα προϊόντα στο χώρο του Mobile Internet Digital Home (MIDH) τα οποία και θα εισάγει στην Ελληνική αγορά το 2013. Η αγορά αυτή είναι στρατηγική για την Lenovo .
I–C: Πως είδατε την συνεργασία της HP με την Cosco και το ελληνικό δημόσιο που αφορά στο λιμάνι του Πειραιά. Θα μπορούσε η Lenovo να βλέπει και εκείνη μια ανάλογη τοποθέτηση ;
Πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια πολύ καλή ευκαιρία για τη χώρα, εκτιμώ ότι το όφελος από μία τέτοια συμφωνία μπορεί να είναι σημαντικό τόσο για την απασχόληση στο λιμάνι, όσο και για τη χώρα συνολικά, σε επίπεδο οικονομικό, ψυχολογικό και τεχνολογικό. Σε ό,τι αφορά τη Lenovo, δεν έχουμε να σχολιάσουμε τίποτα επί του παρόντος.