Με εντυπωσιακούς αριθμούς και υψηλό βαθμό συμμετοχής, ολοκληρώθηκε το 1ο Συνέδριο e-Business & Social Media World, που διοργάνωσε η SmartPress στις 26 Ιουνίου στην Αθήνα.
Το συνέδριο ενσωμάτωνε δύο παράλληλα μέρη, 4 πάνελ συζήτησης για τις τάσεις της νέας οικονομίας και 68 ομιλητές –ακαδημαϊκούς και στελέχη της αγοράς- με ενδιαφέρουσες εισηγήσεις που κράτησαν αμείωτη την προσοχή των συνέδρων. Η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή, τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό χώρο του συνεδρίου: συνολικά συμμετείχαν περισσότεροι από 1600 σύνεδροι, ενώ αναρτήθηκαν περισσότερα από 1200 tweets κατά τη διάρκεια της ημέρας, φέρνοντας το συνέδριο στην 4η θέση του trending.gr.
Στην αίθουσα Ιλισός, όπου διεξήχθη το συνέδριο e-Βusiness World, οι εισηγητές υπογράμμισαν ότι το ηλεκτρονικό επιχειρείν είναι το μοναδικό κομμάτι της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας που εμφανίζει αλματώδη ανάπτυξη. Επισημάνθηκε ότι η δημιουργία μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης δημιουργεί ουσιαστικά και τις βάσεις για έναν εξωστρεφή προσανατολισμό, αφού δεν υπόκειται σε γεωγραφικούς περιορισμούς. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αναπτύχθηκαν καίρια σημεία του ηλεκτρονικού επιχειρείν όπως Marketing, Branding, Social Media, Υποδομές, Εξυπηρέτηση Πελατών, Μεταφορές, Online & Direct marketing, Media Sales και Έρευνα Αγοράς, από ομιλητές προερχόμενους από διάφορους κλάδους: Λιανεμπόριο, Τουρισμός/Φιλοξενία, Μεταφορές/ Ταχυδρομικές Υπηρεσίες, Τραπεζική, Τηλεπικοινωνίες, Καταναλωτικά Ηλεκτρονικά, Πληροφορική. Οι παρουσιάσεις επιτυχημένων case studies από τους «ηγέτες» της αγοράς ανέδειξαν τις βέλτιστες πρακτικές, που επιτρέπουν σε κάθε επιχείρηση να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνατότητες του online marketing, επενδύοντας έξυπνα τον προϋπολογισμό της.
Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στο γεγονός ότι η δυσπιστία των καταναλωτών, όσον αφορά την ασφάλεια των συναλλαγών, κρατάει ακόμα σε χαμηλά επίπεδα το ποσοστό χρήσης on-line αγορών, ενώ άλλος ένας ακόμα παράγοντας είναι η αδυναμία αξιολόγησης από τον πελάτη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Πάνω σε αυτά τα δύο ερωτήματα δόθηκαν αρκετές εμπεριστατωμένες απαντήσεις, καταθέτοντας προτάσεις και δίνοντας λύσεις.
Κορυφαία στιγμή της ημερίδας, ήταν η παρουσία του Dietmar Berghof, Account Director της Experian Marketing Services της κορυφαίας στον κόσμο εταιρεία πληροφοριακών υπηρεσιών η οποία παρέχει δεδομένα και εργαλεία ανάλυσης σε πελάτες που βρίσκονται σε περισσότερες από 80 χώρες. Η εταιρεία βοηθάει τις επιχειρήσεις στη διαχείριση των πιστωτικών κινδύνων, την πρόληψη της απάτης, την αξιοποίηση των ευκαιριών μάρκετινγκ και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Η Experian βοηθά επίσης τους ιδιώτες να ελέγχουν την πιστωτική εικόνα τους και την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητάς τους, καθώς και να προφυλάσσονται από πράξεις κατάχρησης ταυτότητας.
Social Media World
Στην αίθουσα Ολυμπία, όπου διεξήχθη το Συνέδριο, οι εισηγητές -στελέχη επιχειρήσεων από διαφορετικούς κλάδους και ακαδημαϊκοί- κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας και ανέπτυξαν έναν ουσιώδη διάλογο μεταξύ των ανθρώπων που πιστεύουν πως τα social media αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνίας για κάθε σύγχρονη επιχείρηση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων έρευνας της Focus Bari, η οποία ανέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο marketeer σε αυτόν τον χώρο και πώς τα new media μεταμορφώνουν τον τρόπο εργασίας του. Οι συμμετέχοντες βρήκαν εξαιρετικές χρήσιμες τις παρουσιάσεις -αρκετές από τις οποίες ήταν πραγματικά case studies της ελληνικής αγοράς- για το πώς τα δεδομένα πελατών που αποθηκεύονται στα Social Media μετατρέπονται σε γνώση, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε πωλήσεις και καλύτερο customer service.
Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε το πάνελ συζήτησης με εκπροσώπους των εταιριών που παρακολούθησαν ή ανέλαβαν τις εκστρατείες των πολιτικών κομμάτων στις πρόσφατες εκλογές. Όλοι συμφώνησαν ότι οι τακτικές προσέγγισης των ψηφοφόρων, έχουν αλλάξει δραματικά και όχι απλά μεταξύ 2009-2012, αλλά ακόμα και μεταξύ των εκλογικών αναμετρήσεων του Μάιου και του Ιουνίου.
Χαρακτηριστικό του συνεδρίου, ήταν ότι οι ομιλητές δεν περιορίστηκαν σε διαπιστώσεις και ανακύκλωση ερωτημάτων, αλλά είχαν και πραγματικές προτάσεις να καταθέσουν.
Επί τάπητος, για παράδειγμα ετέθη το business case για τη συμβολή των Social Media στον τομέα της υγείας, με on-line ιατρικές κοινότητες, στον τομέα της διασύνδεσης κοινωνικά ευαίσθητων ομάδων που έχουν ανάγκη την αλληλοϋποστήριξη, ενώ έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην προστασία της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας δεδομένων.
Έμφαση δόθηκε σε πραγματικά εργαλεία παραγωγικότητας και επιχειρηματικής εκμετάλλευσης της δύναμης των Social Media, καθώς και η επισήμανση ότι δημιουργείται πλέον μια νέα επαγγελματική δραστηριότητα, αυτής του Social Media Manager.
Η σύνδεση με την πραγματική οικονομία, παρέμεινε το κεντρικό σημείο όλων των case studies που παρουσιάστηκαν, ενώ εξήχθησαν πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τη μεθοδολογία ενσωμάτωσης των Social Media στις επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Ο παλμός και η συμμετοχή παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα μέχρι το τέλος του συνεδρίου, διατηρώντας τις αίθουσες ασφυκτικά γεμάτες. Μεγάλος ήταν και ο βαθμός δικτύωσης των στελεχών στα foyer του συνεδρίου, όπου λειτουργούσε παράλληλα εκθεσιακός χώρος.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με επιτυχία και θετικά σχόλια, τόσο ως προς την ατζέντα όσο και ως προς τη διοργάνωση, ενώ αρκετοί σύνεδροι υπογράμμισαν την ανάγκη για επανάληψή του.