Χωρίς να επιδιώξει τα έντονα φώτα της δημοσιότητας η Microsoft προχώρησε στο λανσάρισμα της υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης με το όνομα So.cl.
Σε αντίθεση με το facebook, το οποίο ξεκίνησε ως σύνδεση ατόμων, το κοινωνικό δίκτυο της Microsoft, βασίζεται στη δυνατότητα διαμοιρασμού και σχολιασμού ενδιαφερόντων αναζητήσεων και σύνδεση με άτομα με παρόμοια γούστα και ενδιαφέροντα.
Στοχεύει κυρίως υπάρχουσες κοινότητες -όπως οι φοιτητές- και μέχρι πρότινος το κοινό του περιοριζόταν για κλειστές κοινότητες και ειδικούς προσκεκλημένους από πανεπιστήμια και σχολεία στις ΗΠΑ. Ουσιαστικά το concept είναι ένα «υβρίδιο» μεταξύ μηχανών αναζήτησης και κοινωνικής δικτύωσης.
Η Microsoft δεν φιλοδοξεί -τουλάχιστον σε αυτή τη φάση- να ανταγωνιστεί το κυρίαρχο των social media, αντιθέτως ενσωματώνεται στο Facebook και παρουσιάζεται μάλλον ως «πείραμα», παρά ως αντίπαλος.
To So.cl, αναπτύχθηκε από τη μονάδα Fuse Labs της Microsoft ως «’διερευνητικό project’ επικεντρωμένο στο μέλλον της κοινωνικής εμπειρίας και γνώσης» . Τα μέλη καλούνται να δημιουργήσουν «κολάζ περιεχομένου» χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης της εταιρείας, Bing, καθώς και εξωτερικά links τα οποία αργότερα μπορούν να μοιραστούν με άλλους.
Οι χρήστες μετά μπορούν να βρουν άτομα που ενδιαφέρονται για τα ίδια θέματα, να παρακολουθούν τα feeds τους και να συμμετέχουν σε «video parties», κατά τα οποία τα μέλη παρακολουθούν μαζί βίντεο και σχολιάζουν μέσω ειδικής υπηρεσίας chat.
Τα μέλη μπορούν να εγγραφούν χρησιμοποιώντας τα στοιχεία των λογαριασμών τους στο Facebook, ωστόσο οι δραστηριότητές τους δεν εμφανίζονται στις σελίδες του Facebook εκτός αν ενεργοποιηθεί η σχετική επιλογή.
«Το γεγονός πως το So.cl απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές θυμίζει το ξεκίνημα του Facebook, και έκανε πολλούς να θεωρήσουν πως πρόκειται για έναν κλώνο του Facebook» είπε ο Ίντεν Ζόλερ, αναλυτής της εταιρείας τεχνολογικών συμβούλων Ovum. «Αλλά η So.cl είναι, όπως επισημαίνει η Microsoft, ένα πείραμα που σκοπεύει να αποτελέσει ένα νέο ‘στρώμα’ στα υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα…η Microsoft είναι λογική στο να παρουσιάζει έτσι το So.cl- το ακριβώς αντίθετο της προσέγγισης της Google, η οποία μπήκε στα κοινωνικά δίκτυα με μεγάλη ορμή και μία ολοκληρωμένη υπηρεσία, αλλά είχε μέτρια επιτυχία» .
Ο κ. Ζόλερ πρόσθεσε επίσης πως το project θα μπορούσε να βελτιώσει περαιτέρω τις δυνατότητες της μηχανής αναζήτησης της Microsoft, Bing. Σύμφωνα με μελέτη της Comscore, η Microsoft είχε μερίδιο 15,4% της αγοράς των μηχανών αναζήτησης στις ΗΠΑ τον Απρίλιο, τη στιγμή που η Google άγγιζε το 66,5%. Προηγούμενες έρευνες έδειξαν διεύρυνση του «χάσματος» στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλα σημεία της Ευρώπης. Η Microsoft έχει επίσης ανακοινώσει άλλο ένα «εργαλείο» για το Facebook, το οποίο ενσωματώνει στοιχεία από το κοινωνικό δίκτυο στα αποτελέσματα των αναζητήσεων του Bing. Από πλευράς της, η Google έχει επίσης δείξει ενδιαφέρον στο ενδεχόμενο χρήσης των δυνατοτήτων του Facebook με στόχο τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των αναζητήσεων της, αλλά έχει επικρίνει το ότι το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο αρνείται να υπογράψει συμφωνία διαμοιρασμού δεδομένων.