Σε υποβάθμιση του μεσοπρόθεσμου στόχου για την αύξηση των εσόδων της προχώρησε σήμερα η Vodafone, επικαλούμενη εν μέρει τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών στις χώρες της Νότιας Ευρώπης. Η διοίκηση της Vodafone εκτιμά πως για το 2013, η αύξηση των οργανικών πωλήσεων θα είναι ελαφρώς κάτω από τον μεσοπρόθεσμο στόχο του 1-4%.
Παρόλα αυτά, τα ετήσια αποτελέσματα του βρετανικού ομίλου συμβαδίζουν με τις προσδοκίες των αναλυτών, λόγω του γεγονότος ότι οι απώλειες σε Ισπανία και Ιταλία, αντισταθμίστηκαν από τις πολύ καλές επιδόσεις στις αναδυόμενες οικονομίες, την Τουρκία, καθώς και τη Γερμανία.
Τα οργανικά έσοδα του ομίλου από την παροχή υπηρεσιών σημείωσαν αύξηση κατά 1,5% στο έτος, με την Ευρώπη να σημειώνει οριακή πτώση μόλις κατά 1,1%. Ισχυρή άνοδο καταγράφεται στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού να καταγράφουν άνοδο 8%.
Ειδικότερα για την Ελλάδα τα αποτελέσματα του Ομίλου κατέγραψαν μείωση στα έσοδα κατά 6% , στο EBITDA κατά 13%, αλλά αντιθέτως η κερδοφορία σημείωσε αύξηση 10%.
Σε λίρες στερλίνες, τα αποτελέσματα των βασικών μεγεθών για την Ελλάδας έχουν ως εξής:
Έσοδα | EBITDA | Προσαρμοσμένο λειτουργικό κέρδος |
|||
2012 | 2011 | 2012 | 2011 | 2012 | 2011 |
£ 875 | £ 927 | £ 202 | £ 233 | £ 43 | £ 39 |
Λαμβάνοντας υπόψη τις συναλλαγματικές ισοτιμίες που χρησιμοποίησε η Vodafone (1 στερλίνα= 1,18 ευρώ για το οικονομικο έτος 2010/2011 και 1 στερλίνα= 1,16 ευρώ για το οικονομικό έτος 2011/2012) τότε η αναγωγή σε ευρώ παράγει τα παρακάτω αποτελέσματα.
Έσοδα | EBITDA | Προσαρμοσμένο λειτουργικό κέρδος |
|||
2012 | 2011 | 2012 | 2011 | 2012 | 2011 |
€ 1.015 | € 1.094 | € 235 | € 275 | € 50 | € 46 |
Όσον αφορά στη συνδρομητική βάση, οι πελάτες της εταιρείας στο τέλος Μαρτίου 2012 έφταναν τα 4,2 εκατ. από 3,88 εκατ. τον Μάρτιο του 2011 και το μέσο έσοδο ανά πελάτη (ARPU) ήταν στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2012 τα 15,3 ευρώ το μήνα έναντι 16,4 ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011. Μειωμένη ήταν πάντως και η χρήση σε ετήσια βάση. Τα λεπτά ομιλίας που ανάλωσαν οι πελάτες της Vodafone στην Ελλάδα για το τρίμηνο Ιανουαριου – Μαρτίου 2012, ήταν 2,132 δισ. λεπτά ομιλίας σημειώνοντας μικρή μείωση από τα 2,288 δισ. λεπτά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011.
Ο Vittorio Colao, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου, σχολίασε:
«Στόχος μας είναι η συνεχής ανάπτυξη σε βασικούς τομείς, όπως τα δεδομένα, οι αναδυόμενες αγορές και οι εταιρικοί πελάτες μας, άξονες που μας στηρίζουν στο δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον. Οι εμπορικές επιδόσεις μας και η ικανότητά να μόχλευσης συνεχίζουν να είναι ισχυρές, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να αποκτήσουμε ή να συγκρατήσουμε το μερίδιο αγοράς μας στις περισσότερες από τις βασικές περιοχές δραστηριοποίησής μας και ταυτόχρονα να μειώσει το ποσοστό μείωσης του περιθωρίου κέρδους. Η ισχυρή ρευστότητα μας και το μέρισμα που λαμβάνουμε από την Verizon Wireless, μας δίνουν τη δυνατότητα να μεταφράσουμε αυτήν την επιτυχία σε καλές αποδόσεις για τους μετόχους μας.
Για τα επόμενα τρία χρόνια σκοπεύουμε να προχωρήσουμε σε ενίσχυση των τεχνολογικών και εμπορικών μας πλατφορμών, μέσω αξιόπιστων και ασφαλών δικτύων δεδομένων υψηλής ταχύτητας, ενώ επίσης στοχεύουμε στη περεταίρω βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών σε όλα τα κανάλια, καθώς και τα βελτιωμένα μοντέλα τιμολόγησης χρήσης δεδομένων, να εμπλουτίσουμε την εμπειρία των πελατών και να μεγιστοποιήσει το μερίδιο της αξίας μας στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε”.