Η Nokia μάχεται σκληρά και παρόλα τα αρνητικά μηνύματα, επιμένει ότι το Lumia κάθε άλλο παρά αποτυχία μπορεί να χαρακτηριστεί. Λέει ότι, με τη συσκευή αυτή ξεκίνησε με επιτυχία το λανσάρισμα των Windows Phone σε 42 αγορές συμπεριλαμβανομένων της Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών, αγορές διόλου ευκαταφρόνητες.
“Βλέπουμε θετικά τη μεγάλη δυναμική της γκάμας των Lumia “, δήλωσε ο Niklas Savander, επικεφαλής της μονάδας αγορών της Nokia. “Η Ναυαρχίδα μας Lumia 900, πέτυχε ένα πολύ καλό ξεκίνημα και υπερβαίνει τις προσδοκίες στις ΗΠΑ. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την ΑΤ&Τ”
Εκπρόσωπος της Nokia δήλωσε ότι το Lumia σήμερα πωλείται σε 80 παρόχους κινητών επικοινωνιών σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι έχουν δεσμευτεί να διαθέσουν τα τηλέφωνα μέσων εκστρατειών προώθησης.
Η Stacy Drake, Διευθύντρια Marketing του τμήματος Windows Phone της Microsoft , δήλωσε: «Σε μόλις ένα χρόνο, η Nokia και η Microsoft έχει λανσάρει βραβευμένα προϊόντα και θέσπισαν ένα τρίτο οικοσύστημα. Έχουμε πετύχει ήδη ένα πολύ καλό ξεκίνημα και αυτό είναι μόνο η αρχή.».
Οι πάροχοι, αλλά και γενικότερα οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών θέλουν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για την Apple και το Android, όχι μόνο για να προσφέρουν στους πελάτες περισσότερες επιλογές, αλλά και για να ισχυροποιήσουν τη διαπραγματευτική θέση με τους κατασκευαστές τηλεφώνων, σε μια ούτως ή άλλως ολιγοπωλιακή αγορά λειτουργικών συστημάτων.
Η Nokia προσπαθεί να σύσφιξει τους δεσμούς της με τους παρόχους πλασάροντας το δικο της brand ως εναλλακτική απέναντι στην κυριαρχία της Apple, αλλά και τις απαιτητικές σε bandwith υπηρεσίες της Google, όπως το YouTube, οι οποίες προσθέτουν κόστη αναβάθμισης δικτύου, δυσανάλογα με τα έσοδα από το data traffic ,
Η Apple χρησιμοποιεί τη δεσπόζουσα θέση της να υπαγορεύσει στους επιχειρηματίες τον ελάχιστο αριθμό των iPhones πρέπει να αγοράσουν, το μέγεθος των επιδοτήσεων που πρέπει να προσφέρουν και την τελική τιμή διάθεσης των συσκευών προς τους καταναλωτές.
Αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι βαριές οικονομικές απώλειες που υπέστησαν οι AT&T και η Sprint το τελευταίο τρίμηνο του 2011, οφείλονται εν μέρει στις υψηλές επιδοτήσεις για το iPhone.
Είναι ξεκάθαρη η διαφορά κόστους των συσκευών, αφού τα iPhones κοστίζουν περίπου 600 έως 700 ευρώ, ενώ οι τα high-end smartphones της Samsung κυμαίνονται από 300 ως 500 ευρώ. Όμως η AT&T πωλεί το νέο Lumia 900, τέταρτης γενιάς που μπορεί να υποστηρίξει υπερ-υψηλές ταχύτητες δεδομένων, για 99,99 δολάρια με διετές συμβόλαιο και το προωθεί με έντονη δραστηριότητα marketing. Παρόμοια είναι και η προώθηση που γίνιεται από την T-Mobile USA, εκπρόσωπος της οποίας δηλώνει ότι το Lumia 710 είναι από τα πιο δημοφιλή κινητά τηλέφωνα της.
Στην Ευρώπη το κλίμα είναι διαφορετικό. Αν και οι περισσότεροι πάροχοι προσφέρουν τις νέες Nokia Lumia συσκευές, λίγοι χρησιμοποιούν τα όπλα που πρέπει να αυξήσουν τις πωλήσεις, όπως μεγαλύτερες επιδοτήσεις ή μεγαλύτερους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ.
Κάποιοι πάροχοι διαμαρτύρονται ότι είναι πολύ ακριβά, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή έχει διαμορφωθεί τα 220€ το τελευταίο τρίμηνο, πολύ χαμηλότερα από ό, τι αναμενόταν.
“Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις στους καταναλωτές αποδεικνύονται πιο δύσκολες από ό, τι θα αναμενόταν”, δήλωσε ο Richard Windsor, ειδικός στον κόσμο της τεχνολογίας, σύμβουλος της επενδυτικής τράπεζας Nomura, οι οποίοι ανέμεναν μια μέση τιμή πώλησης της τάξης των 300 ευρώ.
Οι ευρωπαίοι πάροχοι θεωρούν ότι όχι η Nokia, αλλά η Microsoft θα μπορούσε να δαπανήσει περισσότερα για το μαρκετινγκ των συσκευών Nokia, οι οποίες άλλωστε είναι οι κύριοι φορείς των Windows Phone.
Ο εκπρόσωπος της Nokia αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά με τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ ή αν υπάρχουν σχέδια για την αύξηση του budget. H κα. Drake από την πλευρά της Microsoft, δήλωσε: «Πραγματοποιούμε σοβαρές επενδύσεις σε συνεργασία με όλους τους εταίρους μας και είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον των Windows Phone.”
Τέσσερις μεγάλες επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη, όπου διαθέτουν στα καταστήματά τους τις νέες συσκευές της Nokia πριν από τα Χριστούγεννα, δηλώνουν στο Reuters ότι τα νέα smartphones της Nokia Lumia μέχρι τώρα δεν έχουν αποδειχθεί ικανά για να ανταγωνιστούν το iPhone της Apple ή τα smartphones Galaxy της Samsung.
Σκεπτικιστές μεταξύ των παρόχων λένε, ότι η σειρά Lumia είναι υπερτιμημένη και η fancy εμφάνισή της δεν σημαίνει απαραίτητα ένα καινοτόμο προϊόν, ενώ δεν παραλείπουν να επισημάνουν την έλλειψη κονδυλίων μάρκετινγκ –παρά τα τεράστια ποσά που επενδύονται προς αυτή την κατεύθυνση. Τέλος, τονίζουν τα προβλήματα της εικόνας της εταιρείας που προκλήθηκε από δυσλειτουργίες στη μπαταρία και το λογισμικό των πρώτων παρτίδων του μοντέλου.
Η αίσθηση που έχουν οι πάροχοι, είναι ότι το μεγάλο στοίχημα της Nokia που έβαλε πριν από ένα χρόνο να υιοθετήσει το λειτουργικό Windows της Microsoft για τα smartphones της, φαίνεται ότι απέχει πολύ από το να αποδώσει καρπούς.
Στέλεχος υπεύθυνο για τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων σε μια ευρωπαϊκή επιχείρηση που διαθέτει τα Lumia 800 και 710 από το Δεκέμβριο, δηλώνει εμφατικά ότι : “Κανείς δεν μπαίνει στο κατάστημα και ζητά ένα τηλέφωνο με λειτουργικό Windows”
Η Nokia προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά που τη χωρίζει από τους κατασκευαστές smartphones αφού οι παλαιότερες προσπάθειές της αποδείχθηκαν άκαρπες.
«Η Nokia έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας μια διπλή πρόκληση: Να αποκαταστήσει την αξιοπιστία της όσον αφορά το hardware των συσκευών της και ταυτόχρονα να επιτύχει με την ενσωμάτωση των Windows Phone, τα οποία υστερούν σε διάδοση στην αγορά,» δήλωσε εκτελεστικό στέλεχος της Nokia.
To ίδιο στέλεχος, τονίζει την απόλυτη συμβατότητα των συσκευών με τα PC’s, αλλά ταυτόχρονα επισημαίνει ότι πολλοί λίγοι πελάτες το γνώριζαν αυτό. Εν κατακλείδι αναφέρει ότι «Εάν τα Lumia, έχοντας το ίδιο hardware, λανσάρονταν με Android αντί των Windows, θα ήταν πολύ πιο εύκολο να πουλήσουν».
Τη δύσκολη πορεία της Nokia, δε διευκολύνει καθόλου και η πρόσφατη κίνηση της Moody’s που ακολούθησε την Standard & Poors και υποβάθμισε εκ νέου την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας κάτι που την κατατάσσει μόλις μία βαθμίδα πάνω από την κατηγορία «junk».