Keep networking
Οι υπηρεσίες με βάση την τοποθεσία του χρήστη, τα οικοσυστήματα που έχουν αναπτυχθεί γύρω από τα επικρατέστερα λειτουργικά συστήματα, αλλά και η ανάγκη διαφοροποίησης των κατασκευαστών ήταν ορισμένα μόνο από τα ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθηκαν χθες στους χώρους του συνεδρίου. Στην ομιλία του, ο Dennis Crowley, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Foursquare, ανακοίνωσε ότι 15 εκατομμύρια χρήστες έχουν πραγματοποιήσει περίπου 1,5 δισεκατομμύρια check-ins. Τα δεδομένα που πηγάζουν από την συλλογή αυτών των πληροφοριών, επιτρέπουν ήδη στο Foursquare να παρέχει στους χρήστες του πολύτιμες πληροφορίες οι οποίες σχετίζονται με τη γεωγραφική τους θέση, τις προσωπικές τους προτιμήσεις καθώς ακόμη και με τα ενδιαφέροντα των φίλων τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αξιοποίησης των δεδομένων αυτών είναι το «Radar», μία από τις υπηρεσίες που παρέχει ήδη το Foursquare στο iPhone 4 και iPhone 4s. Χωρίς να απαιτείται καν η συμμετοχή του χρήστη, το κινητό έχει τη δυνατότητα να τον ενημερώσει όταν βρίσκεται κοντά σε έναν τόπο που επιθυμεί ο ίδιος να επισκεφθεί ή που ανταποκρίνεται απόλυτα στα ενδιαφέροντά του. Το Radar θα ενημερώσει επίσης αυτόματα τον χρήστη και στην περίπτωση που οι «φίλοι» του βρίσκονται για παράδειγμα σε μία κοντινή καφετέρια, ώστε να μπορέσει να τους συναντήσει.
Τη σημασία της τοποθεσίας στην αναζήτηση πληροφοριών υπογράμμισε στην ομιλία του και ο Stephen Elop, διευθύνων σύμβουλος της Nokia, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το Internet με τις μηχανές αναζήτησης μπορεί να απαντήσει στο «τι;», οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης στο «ποιος;» και το κινητό στο «πού;». Η Nokia δίνει ήδη στους χρήστες της πλατφόρμας της την απάντηση στο τελευταίο ερώτημα μέσω των γνωστών εφαρμογών Nokia Maps, Nokia Drive και Nokia Transport. Σημαντική θέση στο οικοσύστημα της φινλανδικής εταιρείας σύμφωνα με τον κ. Elop έχει όμως και το τοπικό περιεχόμενο, το οποίο παρέχεται μέσω εφαρμογών που δεν στοχεύουν σε ένα παγκόσμιο κοινό. Στόχος μάλιστα της Nokia είναι να επιτρέψει στους χρήστες να μοιράζονται σε τοπικό επίπεδο τις εφαρμογές αυτής της μορφής, γεγονός το οποίο θα θέσει τις βάσεις για τη δημιουργία μίας επιτυχημένης οικονομίας «κοινωνικής διαμοίρασης» εφαρμογών. Το Social App Discovery είναι κάτι το οποίο ήδη επιχειρεί να «χτίσει» η φινλανδική εταιρεία στην πλατφόρμα της, επιτρέποντας έτσι και τη διαφοροποίησή της από τον ανταγωνισμό.
Υπάρχει διαφοροποίηση τελικά ;
Η διαφοροποίηση απασχολεί όμως και την HTC, όπως άλλωστε είναι φυσικό. Στην ομιλία του, ο Peter Chou, ο διευθύνων σύμβουλος της ταϊβανέζικης εταιρείας, υπογράμμισε ότι θεωρεί το design σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης. Τόνισε ωστόσο, ότι με το συγκεκριμένο όρο δεν περιγράφει μόνο το hardware, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο το όλο σύνολο λειτουργεί αρμονικά, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία χρήσης. Το design για τον κ. Chou θα πρέπει να είναι απλό, ανθρώπινο, αλλά και προσεγμένο. Η τεχνολογία θα πρέπει να μην είναι πολύπλοκη ώστε να υπηρετεί τον άνθρωπο και όχι να συμβαίνει το αντίθετο. Δείγμα ξεχωριστού design για τον κ. Chou είναι μεταξύ άλλων και το HTC Sense 4, το οποίο ενσωματώνεται στη νέα οικογένεια προϊόντων One.