Σύμφωνα με διαδικτυακή μελέτη (social media check-up) της Advocate/ Burson-Marsteller, οι ελληνικές επιχειρήσεις, αν και έχουν αυξήσει την παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα, δεν τα χρησιμοποιούν με την έννοια της αμφίδρομης επικοινωνίας αλλά προτιμούν τη μονόδρομη προβολή στο πρότυπο της παραδοσιακής συμβατικής διαφήμισης. Με αυτό τον τρόπο δεν καταφέρνουν να ενισχύσουν το customer loyalty, αφού παραμένουν στατικοί χωρίς να κλείνουν το επικοινωνιακό κύκλωμα με τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων.
Πιο συγκεκριμένα, η ανάλυση έδειξε ότι το 53% των επιχειρήσεων έχουν πλέον παρουσία σε μία τουλάχιστον από τις τέσσερις δημοφιλέστερες πλατφόρμες Social Media στην Ελλάδα, το Facebook, το Twitter, το YouTube και τα εταιρικά blogs. Σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη του 2010 πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 20%.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κυρίως την πλατφόρμα του Facebook, αλλά όχι σε σημαντικό βαθμό εμπλοκής. Με βάση τη μελέτη, προκύπτει ότι η παρουσία των brands στα κοινωνικά δίκτυα αυξήθηκε κατά 51% σε σχέση με το 2010, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο σύνολο των σελίδων, το μεγαλύτερο ποσοστό ψηφιακής εκπροσώπησης έχουν τα brands και όχι τα εταιρικά προφίλ.
Παρά την έκρηξη του αριθμού των χρηστών social media στην Ελλάδα, φαίνεται πως οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν τα κοινωνικά κανάλια για να ανοίξουν διάλογο με τους καταναλωτές και να ενισχύσουν το customer service τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις το 30% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Facebook και το 18% των εταιρειών που χρησιμοποιούν το Twitter απαντούν στους χρήστες, κάτι που θεωρητικά θα έπρεπε να ήταν η πρώτη προτεραιότητα τους.
Τα social media ήδη παρέχουν πολλές επιπλέον δυνατότητες οι οποίες επίσης φαίνεται να μην αξιοποιούνται, καθώς αν και η δραστηριότητα των χρηστών έχει αυξηθεί κατακόρυφα οι εταιρείες δείχνουν να μην ανταποκρίνονται, για την ώρα τουλάχιστον, σε αυτό τον ταχύ ρυθμό. Είναι προφανές ότι η είσοδος των επιχειρήσεων στην προβολή μέσω της κοινωνικής δικτύωσης, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως δραστηριοποίηση, αλλά ότι απλά ακολουθεί μια μόδα χωρίς να λαμβάνει υπόψη ότι η βασική αρχή της κοινωνικής δικτύωσης είναι η αμφίδρομη επικοινωνία.
H συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε από την ομάδα digital της Advocate/B-M και εξέτασε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη σχέση που έχουν τα μέλη του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας με τα social media.