Σύμφωνα με την έκθεση της International Data Corporation (IDC), η παγκόσμια αγορά κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκε κατά 6,1% το τέταρτο τρίμηνο του 2011, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, καθώς η αγορά των συμβατικών συσκευών τηλεφώνου μειώθηκε ταχύτερα από ότι αναμενόταν, επιβραδύνοντας την ανάπτυξη της αγοράς κάτω από το χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 2 ετών. Σύμφωνα με την IDC, οι κατασκευαστές έχουν διανείμει 427,4 εκατομμύρια συσκευές για το Q4 2011 σε σύγκριση με τα 402,8 εκατομμύρια μονάδες κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2010.
Σε ετήσια βάση, η παγκόσμια αγορά κινητής τηλεφωνίας διατήρησε ανοδική πορεία με την ανάπτυξη να φτάνει το 11,1% το 2011, η οποία όμως ήταν κάτω από το 18,7% του 2010. Ενώ ένα μέρος της επιβράδυνσης της ανάπτυξης μπορεί να αποδοθεί στην αποδυνάμωση της ζήτησης για συμβατικά κινητά τηλέφωνα.
“Η αγορά κινητής τηλεφωνίας παρουσίασε ασυνήθιστα χαμηλή ανάπτυξη το τελευταίο τρίμηνο, το οποίο δείχνει ότι δεν έχει ανοσία στις πιο αδύναμες μακροοικονομικές συνθήκες σε όλο τον κόσμο,” δήλωσε ο Kevin Restivo, ανώτερος αναλυτής της IDC. “Ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων προϊόντων high-end κατηγορίας, όπως το iPhone 4S, ενίσχυσε την ανάπτυξη των Smartphones, ωστόσο, από πλευράς τεμαχίων, η συνολική αύξηση στην αγορά έπεσε στο χαμηλότερο σημείο που είχε σημειωθεί το Q3 2009, όταν η παγκόσμια οικονομική ύφεση βρισκόταν σε πλήρη άνθηση.”
Ενώ τα smartphones συνεχίζουν να αυξάνουν τη δημοτικότητα τους, οι συμβατικές συσκευές αποτελούν ακόμη την πλειοψηφία του συνόλου της παραγωγής των κατασκευαστών. “Τα συμβατικά κινητά τηλέφωνα αντιπροσώπευαν την πλειοψηφία των πωλήσεων στις τέσσερις από τις πέντε ηγετικές επιχειρήσεις της αγοράς κατά τη διάρκεια του τριμήνου», δήλωσε ο Ramon Llamas, ανώτερος αναλυτής της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την IDC. “Ακόμα κι αν το ποσοστό τους μειώνεται συνεχώς, τα συμβατικά τηλέφωνα θα διατηρήσουν την διείσδυση τους λόγω της τιμής τους και της ευκολίας χρήσης.
“Ταυτόχρονα, οι συμβατικές συσκευές, αγωνίζονται να διατηρήσουν το μερίδιό τους στην αγορά και για να ανταποκριθούν στην πρόκληση, γίνονται όλο και περισσότερο σαν τα smartphones, ενσωματώνοντας στο κινητό Internet και εφαρμογές τρίτων. Αν και αυτό δεν μπορεί να ανακόψει την παλίρροια των smartphone, θα πρέπει να επιβραδύνει το ρυθμό με τον οποίο τα smartphones καταλαμβάνουν μερίδιο.”
Η Nokia παραμένει ως ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης των συνολικών πωλήσεων κινητών τηλεφώνων, αν και το 2011 ουσιαστικά δεν είχε ιδιαίτερη παρουσία στα Smartphones. Για το 2012, η εντατική καμπάνια που πραγματοποιεί για τις συσκευές Lumia και γενικότερα τη συνεργασία της με τη Microsoft αναμένεται να της δώσει τη δυναμική να διατηρήσει την ηγετική της θέση.
Η Samsung τελείωσε το έτος, φτάνοντας σε νέα επίπεδα ρεκόρ: σπάζοντας το 90 εκατομμύριο μονάδες, για πρώτη φορά σε ένα μόνο τρίμηνο και σπάζοντας το ορόσημο των 300 εκατ. τεμαχίων μέσα σε ένα χρόνο, με την κούρσα να οδηγείται από τα Smartphones. Πλέον η Κορεάτικη εταιρία έχει μικρύνη τη διαφορά της από την πρώτη θέση και φλερτάρει με την κορυφή
Η Apple εκτοξεύτηκε στην τρίτη θέση παγκοσμίως από την πέμπτη θέση το τελευταίο τρίμηνο του 2010, χάρη στο ρεκόρ παραδόσεων που σημείωσε το τέταρτο τρίμηνο του 2011. Το λανσάρισμα του iPhone 4S, ήταν ο βασικός λόγος που η εταιρεία ανέβηκε το Q4 του 2011 δύο θέσεις, ξεπερνώντας την LG και τη ZTE.
Η LG σημείωσε μείωση του όγκου πωλήσεων για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, βυθίζοντας σε επίπεδα που δεν έχουμε δει από το δεύτερο τρίμηνο του 2007. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της μείωσης του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού λόγω της στασιμότητας του porfolio των συσκευών. Το 2012 η εταιρία προγραμματίζει στροφή και αναμένεται να διαθέτει περισσότερα smartphones ενώ θα επικεντρωθεί κυρίως στο LTE