Το 1ο Google Travel Forum, η μεγαλύτερη εκδήλωση για τον τουρισμό που οργάνωσε ποτέ η Google στην Ελλάδα κατάφερε να γεμίσει ασφυκτικά το “Αθηνών Αρένα”.
Η βραδιά ξεκίνησε με τις παρουσιάσεις των στελεχών της Google για την “Online Επανάσταση” και τον “Ταξιδιώτη της Ψηφιακής Εποχής”. Τα στατιστικά που παρουσιάστηκαν για τον τρόπο που χρησιμοποιούν το Internet και τις μηχανές αναζήτησης όσοι ψάχνουν για ταξίδια είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι τάσεις στη χρήση του Ιnternet για ταξίδια, σύμφωνα με την Google, συνοψίζονται στην αναζήτηση, τη χρήση του video, τα social media ως μέσα ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών και την εύρεση πληροφορίας εν κινήσει, μέσω του κινητού. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα πέντε στάδια της διαδικασίας που ακολουθούν online οι ταξιδιώτες: ξεκινούν με το όνειρο, αναζητούν πληροφορίες, προετοιμάζουν και σχεδιάζουν το ταξίδι, ταξιδεύουν και μετά μοιράζονται την εμπειρία τους.
Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς ο John Kent, CEO της Youtravel.com και των Aquis Hotels έδειξε μέσα από την παρουσίασή του την πορεία της μετάβασης από το μοντέλο των παραδοσιακών tour operators που σβήνει, στο σύγχρονο μοντέλο των OTAs (Online Travel Agents). Ήταν ένα ταχύρυθμο σεμινάριο, για όσους δεν έχουν ξεκάθαρη τη συνολική εικόνα, για το πώς λειτουργεί πλέον ο σύγχρονος τουρισμός και για το που θα πάει στο μέλλον. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η τελευταία κρίση στην Αίγυπτο ανέδειξε το γεγονός ότι η πτώση των παραδοσιακών tour operators οφείλεται ακριβώς στη δυσκαμψία τους. Ο παραδοσιακός tour operator για να βάλει ένα νέο ξενοδοχείο στην μπροσούρα του, να ξεκινήσει να το πουλάει και τελικά να αρχίσει να το γεμίζει χρειάζεται 12 περίπου μήνες από την υπογραφή του συμβολαίου. Ένας OTA που θέλει να προσθέσει ένα ξενοδοχείο που του λείπει και να αρχίσει να το πουλά θέλει μερικές ώρες μόνο από την υπογραφή του συμβολαίου μέχρι να το ανεβάσει στο website του και ξεκινήσει τις πρώτες κρατήσεις!
Τις καρδιές των συμμετεχόντων έκλεψε ο Peter Economides, Brand Strategist και για τους γνώστες ο ρήτορας του “Rebranding Greece” με μεγάλη πορεία μέσα από μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες όπως η McCann Erickson και η TBWA, ο οποίος άγγιξε ευαίσθητες χορδές και τόνωσε το ελληνικό “εγώ” όλων με το σύνθημα “ΓΙΝΕΤΑΙ”. Η έννοια του “brand” αφορά όλες εκείνες τις κουκίδες που συνθέτουν την εντύπωση για ένα προϊόν, μία υπηρεσία, ένα κράτος ακόμα και έναν άνθρωπο στο μυαλό του καθενός μας και διαμορφώνουν την φήμη του, και το “branding” είναι η διαχείριση αυτών των εντυπώσεων, όπως διευκρίνισε ο κ. Economides. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο αναζήτησης της Google ο κ. Economides έδειξε με πολύ απλό τρόπο ότι η φήμη της Ελλάδας αυτή τη στιγμή στο Internet είναι ιδιαίτερα αρνητική, κάτι που είναι εύκολο να δει κανείς αν κάνει μία απλή αναζήτηση με τις λέξεις Greece crisis ή Greece corruption, οι οποίες φέρνουν πολλά εκατομμύρια περισσότερα αποτελέσματα σε σχέση με τις λέξεις Acropolis, Ancient Greece, Mykonos, Zorba… Ο κ. Economides τόνισε ότι πρέπει να αλλάξουμε ο καθένας μας ατομικά και από το “δε γίνεται” να περάσουμε στο “γίνεται”, αν θέλουμε να αλλάξουμε συνολικά και την εντύπωση για τη χώρα μας. Το έντονο χειροκρότημα έδειξε και το πόσο η παρουσίαση του κ. Economides άγγιξε τους συμμετέχοντες.
Το δεύτερο μέρος, έκλεισε με ένα ανάλαφρο διάλογο του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλου Γερουλάνου και του διευθυντή της Google Ελλάδας κ. Στέφανου Λουκάκου. Ο κ. Λουκάκος προσπάθησε, μεταξύ άλλων, να εκμαιεύσει από τον υπουργό τη στρατηγική του υπουργείου τουρισμού στο online marketingκαι στις προσπάθειες της ομάδας του υπουργείου να βάλει τον ελληνικό τουρισμό στο διαδικτυακό χάρτη!