Οι ανάγκες του καταναλωτή και η κάλυψη τους, η τόλμη στην εισαγωγή νέων, καινοτόμων προϊόντων, ο καταμερισμός της αγοράς και η δυναμική των tablets, είναι τα βασικά σημεία της φιλοσοφίας της Samsung που αναλύει ο κ. Άρης Jackson στη συνέντευξη που ακολουθεί.
- Θεωρείτε ότι η ανάπτυξη μιας νέας κατηγορίας business συσκευών με προπομπό το Galaxy Note βρίσκει θετική ανταπόκριση στην αγορά;
Σίγουρα το Galaxy Note είναι άλλο ένα τολμηρό επιχείρημα από την Samsung . Είναι μία καινοτομική πρόταση και ένα μεγάλο βήμα για την περαιτέρω σύγκλιση Smartphone και Tablet. Όπως όλα τα καινοτομικά προϊόντα είναι λογικό ότι στο αρχικό στάδιο του Product Life Cycle θα προσελκύσει τους Innovators και Early Adopters που είναι στην ουσία περίπου το 15% του addressable market.
- Το portfolio της Samsung, έχει μεγάλη διασπορά σε μεγάλο εύρος μοντέλων. Θεωρείτε ότι αυτή η διασπορά αν και λειτουργεί υπέρ του καταναλωτή, επιβαρύνει τα logistics και εμμέσως το κόστος λειτουργίας;
Ο πρωταρχικός στόχος της Samsung είναι να διαισθάνεται και να καλύπτει τις ανάγκες και συνήθειες του καταναλωτή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι σε θέση να λανσάρει μοντέλο σε κάθε κατηγορία όπου υπάρχει ανάγκη να καλυφθεί. Αν αναλογιστεί κανείς την πληθώρα των operating systems, form factors και price segments, θα διαπιστώσει ότι η Samsung είναι μία από τις λίγες εταιρίες που είναι παρούσα σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι, δίνει στον καταναλωτή επιλογές σε όποιες ανάγκες μπορεί να έχει. Το logistics cost είναι ένα ποσοστό, το οποίο είναι διαμετρικά αντίθετο με τον όγκο των συσκευών που διακινεί μία εταιρία. Η ραγδαία αύξηση που υπάρχει στις πωλήσεις των κινητών Samsung στην Ελληνική αγορά επιτρέπει να μην υπάρχει κάποια αύξησης κόστους που να επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή.
- Έχοντας μια γενικότερη εικόνα της αγοράς, θεωρείτε ότι σιγά-σιγά πολώνεται προς τη high end και τη low end κατηγορία, εξαφανίζοντας προοδευτικά τη μεσαία κατηγορία;
Όντως αυτή είναι μία αίσθηση που υπάρχει, άλλα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική εικόνα της αγοράς. Το απροσδόκητο είναι ότι στην πραγματικότητα η κατηγορία χαμηλής αξίας είναι περίπου το ένα τέταρτο της αγοράς, ενώ η υψηλή κατηγορία είναι λιγότερο από αυτό. Το υπόλοιπο της αγοράς που είναι και η μερίδα του λέοντος το μοιράζονται οι ενδιάμεσες κατηγορίες οι οποίες έχουν και το μεγαλύτερο ποσοστό. Αυτό είναι λογικό αφού η αγορά οδηγεί την εξέλιξη και σε αυτές τις κατηγορίες. Δηλαδή, χαρακτηριστικά που ήταν καινοτομικά (για παράδειγμα) πριν 6 μήνες τα βρίσκεις σήμερα σε μοντέλα που υπάρχουν στις μεσαίες κατηγορίες. Άλλος ένας παράγοντας είναι οι συνεχόμενες πτώσεις τιμών που είναι συχνό φαινόμενο στην αγορά των τεχνολογικών προϊόντων. Προσωπικό πιστεύω ότι αυτοί είναι οι 2 κύριοι λόγοι που τονώνονται οι μεσαίες κατηγορίες και δεν επιτρέπουν την πόλωση μεταξύ entry level και high end.
- Αν και η Samsung έχει μεγάλη δυναμική στον τομέα των tablets, διατηρεί ένα σχετικά χαμηλό προφίλ, όσον αφορά στις ενέργειες προώθησης. Θεωρείτε ότι η συγκυρία δεν ευνοεί νέες τεχνολογικές προτάσεις;
Πιστεύω πως οι νέες τεχνολογικές προτάσεις είναι πάντα ευπρόσδεκτες από τους καταναλωτές. Η διαφορά είναι ότι κάποιες προτάσεις δεν μπορούν να θεωρηθούν ακόμα mass market (ευρείας κατανάλωσης), όπως για παράδειγμα την δεδομένη στιγμή τα Tablets. Για τον λόγο αυτόν η Samsung έχει προτιμήσει για τα Tablets να επιλέξει πιο στοχευόμενες ενέργειες ώστε να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα αυτών.
Ο Άρης Jackson έχει γεννηθεί στην Καλιφόρνια (Η.Π.Α.). Είναι κάτοχος B.Sc Business Administration (University of Maryland) Έχει δουλέψει σε εταιρίες τεχνολογίας όπως Samsung Hellas, Όμιλο Φουρλή (Ευρωηλεκτρονική Α.Ε.), Όμιλο ΓΕΡΜΑΝΟΣ & Xerox Hellas. Έχει έναν γιο τον Νικόλα 12 ετών.