Tο βασικό συμπέρασμα ειδικής έκθεσης που εξέδωσε η εταιρεία μελετών Berg Insight, είναι ότι οι κινητές επικοινωνίες θα το 2016 το 15,2% των συνολικών δαπανών που θα γίνονται on line. Σύμφωνα με την έκθεση, η συνολική αξία της παγκόσμιας αγοράς μάρκετινγκ και διαφήμισης στις κινητές τηλεπικοινωνίες θα αυξηθεί από 2.5 δισεκατομμύρια το 2010 σε 17,2 δισεκατομμύρια το 2016, καταγράφοντας ετήσια αύξηση της τάξεως του 37%.
Το ποσό αυτό θα αντιπροσωπεύει το 15.% της συνολικής, παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς ή το 3.8% των συνολικών δαπανών που θα γίνουν σε όλα τα είδη των Μέσων. Όσο η ψηφιακή σύγκλιση μειώνει τις διαφορές ανάμεσα στις συσκευές, τόσο η κινητή διαφήμιση θα μεταφέρεται στην οθόνη μιας κινητής συσκευής. Η έκθεση της Berg Insight προβλέπει μια σημαντική έκρηξη στην διαφήμιση στις κινητές επικοινωνίες, στο βαθμό που σύντομα ολοκληρώνεται η πειραματική φάση. Η δημοτικότητα των smartphones και η αυξημένη διαθεσιμότητα των κινητών Μέσων στα οποία μπορεί να ξεδιπλωθεί μια διαφημιστική εκστρατεία θα αλλάξουν δραματικά τους όρους του παιχνιδιού. Μια συνηθισμένη στρατηγική είναι η αύξηση της ένταξη των κινητών συσκευών στις διαφημιστικές εκστρατείες. Οι εταιρείες, σταδιακά, εντάσσουν τις κινητές συσκευές, στις στρατηγικές τους, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών, αλλά και των SMS εκστρατειών, που αποδεικνύονται πολύ δημοφιλείς. Την ίδια στιγμή, εξαιρετικά δημοφιλείς φαίνεται ότι είναι και οι ευκαιρίες που παρουσιάζει το LBA ή Location – based advertising, το οποίο παραδίδει το μήνυμα στους αποδέκτες σύμφωνα με τον χρόνο και τον τόπο που βρίσκονται.
Η διαφημιστική αγορά συνεχίζει την ανάπτυξη της και ένας μεγάλος αριθμός παικτών δείχνει επικεντρωμένος σε μια σειρά διαφορετικών δραστηριοτήτων σχετικών με το μάρκετινγκ των κινητών επικοινωνιών. Από την στιγμή που η αγορά αυτή δεν έχει φτάσει ακόμη σε επίπεδα ωριμότητας και αναπτύσσεται διαρκώς, προκύπτουν διάφοροι ρόλοι άξιοι προσοχής. Οι παραδοσιακοί ψηφιακοί παίκτες και οι πάροχοι λειτουργικών συστημάτων για κινητές επικοινωνίες όπως η Google, Microsoft, Apple και Yahho!, έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό μεταξύ τους για τα μερίδια αγοράς στο μάρκετινγκ των κινητών επικοινωνιών. Το Facebook θα ισχυροποιήσει την παρουσία τους στο μάρκετινγκ κινητών επικοινωνιών και μπορεί να γίνει ο βασικός δίαυλος για στοχευμένες εκστρατείες μάρκετινγκ κινητών επικοινωνιών. Υπάρχουν, βέβαια, και μια σειρά εξειδικευμένων παικτών, όπως το διαφημιστικό δίκτυο Millennial Media, το δίκτυο ανταλλαγής διαφημίσεων Smaato και ο πάροχος ολοκληρωμένων διαφημιστικών λύσεων Amobee.
Με βάση τα παραπάνω δεν θα ήταν παρακινδυνευμένο να προβλέψουμε ότι στο άμεσο μέλλον μια σειρά εξαγορών και συγχωνεύσεων θα λάβουν χώρα, μέχρι την οριστική διαμόρφωση του «οικοσυστήματος» όπου θα κυριαρχούν ορισμένα ψηφιακά διαφημιστικά δίκτυα, τα οποία θα αξιοποιούν όλο το εύρος των συσκευών κινητών επικοινωνιών.