Τα στοιχεία της GfK δείχνουν ότι 13.5 εκ. health & fitness trackers πωλήθηκαν τον τελευταίο χρόνο, συγκριτικά με τα 4.1εκ. έξυπνων ρολογιών (smartwatches). Καθώς μεγάλες εταιρείες αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά αυτό το χρόνο, η GfK προβλέπει ότι η συνολική αγορά θα ανέλθει στις 51.2 εκ πωλήσεις για το 2015 – 3 φορές το μέγεθος της αγοράς του 2014 – με τις δύο υποκατηγορίες να συνεισφέρουν ισόποσα στο συνολικό μέγεθος της αγοράς.
Τον τελευταία χρόνο, οι πωλήσεις των health & fitness trackers (HFT) ξεπέρασαν αυτές των έξυπνων ρολογιών (smartwatches). Αυτή η τάση επηρεάστηκε, εν μέρει, από τις μέσες χαμηλές τιμές των προϊόντων HFT, καθιστώντας τις συσκευές αυτές πιο προσιτές σε σύγκριση με τα έξυπνα ρολόγια (smartwatches). Ένας επιπλέον λόγος για την αυξημένη δημοτικότητα των HFT (σύμφωνα με έρευνα της GfK σε 5000 κατόχους smartphone ανάμεσα σε πέντε χώρες) είναι ότι η πλειονότητα των καταναλωτών θεωρεί ότι το activity tracking αποτελεί την πλέον σημαντική λειτουργία μιας συσκευής wearable – συμπεριλαμβανομένων και των smartwatch – τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Ο Dr. Jan Wassmann, Global Product Manager για την κατηγορία Wearables στη GfK, σχολιάζει, “Πολλοί καταναλωτές δεν έχουν ακόμα αντιληφθεί τα επιπρόσθετα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει ένα έξυπνο ρολόι (smartwatch). Πιστεύουμε ότι αυτό θα αλλάξει, οδηγούμενο από κινήσεις marketing που θα γίνουν στην αγορά αυτό το χρόνο.
Επιπλέον, υπάρχει μια καθαρή σύγκλιση των δύο υποκατηγοριών, η οποία ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 2014, και αναμένουμε να συνεχιστεί και να διευρυνθεί. Οι κατασκευαστές HFT παρουσιάζουν νέα μοντέλα τα οποία ενσωματώνουν έξυπνες λειτουργίες, όπως ενημερώσεις και μηνύματα. Επιπλέον πολλά νέα έξυπνα ρολόγια (smartwatches) έχουν πλέον αισθητήρες καρδιακών παλμών και δυνατότητες καταγραφής δραστηριότητας και συνεπώς προωθούνται ως υβριδικές συσκευές fitness.”
Η GfK αναμένει ότι η αγορά των έξυπνων ρολογιών (smartwatches), συγκεκριμένα, θα μεγαλώσει σημαντικά, ενισχυμένη και από την ανερχόμενη υποκατηγορία των ανεξάρτητων συσκευών οι οποίες θα περιλαμβάνουν κάρτα SIM για την απευθείας σύνδεση σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας – καθιστώντας τις συγκεκριμένες συσκευές πιο συγγενικές με τα έξυπνα τηλέφωνα (smart phones). Η έρευνα1 της GfK κατέγραψε ότι πάνω από τους μισούς (56%) κατόχους smartphones, οι οποίοι ερωτήθηκαν σε πέντε χώρες, θεωρούν ότι αυτό αποτελεί μια σημαντική δυνατότητα η οποία καθιστά πιο πιθανή την αγορά ενός έξυπνου ρολογιού (smartwatch), καθώς τους δίνει την «ελευθερία» να αφήσουν το smartphone στο σπίτι τους. Επιπρόσθετα, η ανάπτυξη της αγοράς των wearables είναι πιθανό να ενισχυθεί από πιο «μοντέρνες» (fashionable designed) συσκευές (πχ. αναλογικά έξυπνα ρολόγια (smartwatches)) ή αισθητήρες που περιλαμβάνονται σε κοσμήματα, τα οποία θα είναι πιο προσιτά για το γυναικείο κοινό – ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς το οποίο έχει παραμείνει ανέγγιχτο μέχρι στιγμής.
Η μεγαλύτερη συνεισφορά στις παγκόσμιες πωλήσεις προέρχεται όπως είναι αναμενόμενο από τις αναπτυγμένες περιοχές. Πιο συγκεκριμένα, η Δυτική Ευρώπη αναμένεται να πλησιάσει τη Β.Αμερική, η οποία παραδοσιακά οδήγησε την ανάπτυξη στο παρελθόν.
Παρόλο που οι αγορές της Δ. Ευρώπης, όπως πολλές άλλες περιοχές, δεν είδαν την αναμενόμενη αύξηση στα πρώτα τρία τρίμηνα του 2014, οι πωλήσεις αυξήθηκαν εντυπωσιακά το τελευταίο τρίμηνο, οδηγούμενες από τις σημαντικές πωλήσεις την περίοδο των διακοπών και το λανσάρισμα νέων μοντέλων από μεγάλους κατασκευαστές. Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, Γερμανία, Μ. Βρετανία και Γαλλία, οι πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο ανέρχονταν στο 36% των συνολικών πωλήσεων του 2014. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα wearables είναι μια δημοφιλής κατηγορία δώρου και αφήνει αισιόδοξες προοπτικές για το 2015.