Οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών που ήδη έχουν λάβει τη μορφή συγκεκριμένων συνεργασιών σε συνδυασμό με τις εξελίξεις αναφορικά με τη Forthnet κυριαρχούν, το διάστημα αυτό, στη συζήτηση μεταξύ των στελεχών στις Τηλεπικοινωνίες, όπως φάνηκε και από τα «πηγαδάκια» κατά το 16ο συνέδριο Infocom.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η διαδικασία της ενημέρωσης των ενδιαφερόμενων για τη Forthnet (Due Diligence) προχωρά αλλά με εξαιρετικά αργό ρυθμό. Αυτό αποδίδεται στην πολυπλοκότητα του εγχειρήματος (οι ενδιαφερόμενοι και προς η εξαγορά εταιρεία είναι ανταγωνιστές, οπότε θέλει προσοχή στα στοιχεία που ανταλλάσσονται) αλλά και στη στάση που έχει υιοθετήσει μέχρι στιγμής ο βασικός μέτοχος της εισηγμένης.
Ως εκτίμηση αυτό που κυριαρχεί είναι πως το περιθώριο για την εισηγμένη στενεύει καθώς μη έχοντας καταλήξει σε συμφωνία για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της, συνολικού ύψους 324 εκατ. ευρώ, δεν θα είναι σε θέση να επιλύσει τυχόν θέμα ρευστότητας που θα της παρουσιαστεί.
Από την πλευρά τους οι ενδιαφερόμενες για αυτήν εταιρείες μελετούν το πώς θα αναπροσαρμόσουν την οικονομική προσφορά τους, κάτι που θεωρείται δεδομένο μετά την απώλεια των σημαντικών ποδοσφαιρικών μεταδόσεων που θα υποστεί η Nova του χρόνου το Φθινόπωρο.
Πάντως, όπως όλα δείχνουν, το επόμενο διάστημα στην αγορά των τηλεπικοινωνιών θα δούμε καινούρια σχήματα. Η δημιουργία κοινής εταιρείας για το δίκτυο τρίτης γενιάς στην Περιφέρεια από τις Vodafone-Wind και η κοινή προσφορά τους για τη Forthnet φαίνεται να είναι μόνον η αρχή. Πιθανότατα να ακολουθήσει, εφόσον τελικά οι δύο εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εξαγοράσουν τη Forthnet, ακόμα μια κοινή εταιρεία η οποία θα έχει το τηλεοπτικό περιεχόμενο και η οποία δεν αποκλείεται όμως να το διαθέτει ακόμα και σε τρίτες εταιρείες. Επίσης, με ενδιαφέρον αναμένεται το πώς θα διαχειριστούν το κομμάτι της σταθερής τηλεφωνίας της εισηγμένης όταν και οι δύο διαθέτουν αυτή την υπηρεσία, η Wind την έχει ενσωματώσει και η Vodafone την αποκτά με την εξαγορά της hellas online.
Χαρακτηριστικά του κλίματος που διαμορφώνεται είναι και τα όσα υπογράμμισε κατά τη διάρκεια της κεντρικής συζήτησης στο 16ο Infocom ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Νάσος Ζαρκαλής: «Η αγορά μας μεγαλώνει, καταργούνται τα όρια και οι παραδοσιακοί ρόλοι παρόχων δικτύων, παρόχων περιεχομένου, κατασκευαστών, δημιουργών εφαρμογών, κλπ. και δημιουργείται ένα οικοσύστημα με πολλούς παίκτες και πολλές αγορές, το οποίο διευρύνεται συνεχώς και με τρόπους που αλλάζουν από μέρα σε μέρα. Θεωρώ ότι κάθε παίκτης πρέπει να διαλέξει που θα βρεθεί σε αυτό το οικοσύστημα ώστε να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις ευκαιρίες. Εμείς επικεντρωνόμαστε σε δύο αγορές, στην κινητή και τη σταθερή. Τις υπόλοιπες αγορές θα τις κοιτάξουμε μέσω συνεργιών».
Στην ίδια λογική ο γενικός διευθυντής της Cyta Ελλάδος Χρίστος Λιμνατίτης κληθείς να σχολιάσει το πώς η εταιρεία του θα ανταγωνιστεί τον ΟΤΕ ή τη Nova στο τηλεοπτικό περιεχόμενο, είπε πως ο κάθε πάροχος θα τοποθετηθεί με έναν διαφορετικό τρόπο προκειμένου να κερδίσει μερίδιο αγοράς και πρόσθεσε πως η Cyta έχοντας κατασκευάσει δίκτυο νέας γενιάς είναι σε θέση να παρέχει στους συνδρομητές της καινοτόμες υπηρεσίες.