Σχεδόν δυόμισι χρόνια μετά το λανσάρισμα των υπηρεσιών της ΟΤΕ TV ο συνολικός αριθμός συνδρομητών της ανήλθε στους 275.000. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι το μεγαλύτερο μέρος της ροής νέων πελατών προήλθε από την υπηρεσία δορυφορικής τηλεόρασης. Φαίνεται ότι οι τηλεθεατές αναζητούν μία ποιοτική λύση οικιακής ψυχαγωγία που δεν την βρίσκουν πλέον στο πακέτο των ελευθέρων καναλιών και έτσι στρέφουν την προσοχή τους σε συνδρομητικές λύσεις.
Ποιο είναι το τοπίο στην Ελληνική αγορά τηλεοπτικού περιεχομένου και πως θα διαμορφωθεί εντός του 2014; Ποια θα είναι η στρατηγική τοποθέτηση της ΟΤΕ TV σε αυτήν; Μας απαντά ο επικεφαλής της τηλεοπτικής υπηρεσίας του ΟΤΕ, Δημήτρης Μιχαλάκης.
Πού οφείλει ο ΟΤΕ TV την επιτυχία του και την αύξηση της συνδρομητικής του βάσης; Στο όνομά του, στην τιμολογιακή του πολιτική, στο συνδυαστικό του πακέτο, στο ποιοτικό περιεχόμενο ή στη φτώχεια του προγράμματος της ελεύθερης τηλεόρασης ή σε όλα αυτά μαζί;
O OTE TV, εν μέσω οικονομικής κρίσης, προσέφερε στον έλληνα τηλεθεατή για πρώτη φορά -παρά την ύπαρξη συνδρομητικής πλατφόρμας για περίπου 20 χρόνια- τη δυνατότητα να δοκιμάσει τη συνδρομητική τηλεόραση. Ταυτόχρονα, οι τηλεθεατές που, επηρεασμένοι από την κρίση, άρχισαν να μένουν περισσότερο στο σπίτι, αναζήτησαν πιο έντονα επιλογές για ποιοτικό home entertainment.
Εμείς, σε αυτό το περιβάλλον αναπτύξαμε μία τηλεοπτική πλατφόρμα που απαντάει στην ανάγκη για οικειακή ψυχαγωγία υψηλού επιπέδου με ποικίλο και εξειδικευμένο περιεχόμενο, διαθέσιμο σε εξαιρετικές τιμές, κάνοντας τη συνδρομητική τηλεόραση προσιτή σε όλους. Οι περισσότεροι από τους 275.000 τηλεθεατές που σήμερα αποτελούν τη συνδρομητική βάση του ΟΤΕ TV αναγνωρίζουν αυτή την αξία.
Η διείσδυση στη συνδρομητική τηλεόραση ανέβηκε από 11% το 2011 στο 18% το 2013. Ποιο είναι το ποσοστό για το 2014; Έχετε δηλώσει ότι «Καταλυτικός παράγοντας» γι’ αυτή τη διείσδυση ήταν «η διάθεση από τον ΟΤΕ TV ολοκληρωμένων τηλεοπτικών πακέτων σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές ως απάντηση στις ανάγκες της αγοράς και των τηλεθεατών για ποιοτική και προσιτή ψυχαγωγία στο σπίτι». Σήμερα ποιος είναι ο κρίσιμος παράγοντας;
Ο κρίσιμος παράγοντας είναι η τηλεοπτική εμπειρία, που είναι ένα σύνολο πραγμάτων. Το περιεχόμενο εξαίρετης ποιότητας με προτάσεις για όλα τα μέλη της οικογένειας που συνεχώς πρέπει να εμπλουτίζεται, η εικόνα υψηλής ευκρίνειας, οι υπηρεσίες που διευκολύνουν τη θέαση και φυσικά, οι ανταγωνιστικές τιμές. Όλα αυτά καθορίζουν καταλυτικά τη δυναμική της αγοράς.
Επιπλέον, φροντίζουμε να επικοινωνούμε με συνέπεια τόσο στους υφιστάμενους όσο και τους δυνητικούς πελάτες μας τη πληθώρα επιλογών μέσα από τα 4 πακέτα μας. Ξέρετε, στη συνδρομητική τηλεόραση που ο πελάτης έχει στη διάθεσή του επιλογές προγράμματος από 75 και πλέον κανάλια, η σωστή ενημέρωση για το τι μπορεί να δει πού και πότε είναι καθοριστικής σημασίας. Για το 2014 πάντως, η διείσδυση στη συνδρομητική τηλεόραση αναμένεται να ξεπεράσει το 20%.
Ποιος είναι σήμερα ο ανταγωνιστής του ΟΤΕ TV; Η ελεύθερη τηλεόραση, η Nova ή το video (downloading) και το Διαδίκτυο;
Σήμερα που η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα να πλοηγούμαστε σε ένα κόσμο χωρίς σύνορα μέσα από τον υπολογιστή, το κινητό ή το tablet, η «κατάτμηση της αγοράς» και η έννοια «ανταγωνισμός» δεν μπορούν να αποδωθούν με τους όρους του παρελθόντος. Παρών στη νέα διαδραστική πραγματικότητα είναι εκείνος που βλέπει την τηλεοπτική πρότασή του ως κομμάτι αυτής της ευρύτερης εικόνας και επιμένει να προσφέρει περιεχόμενο, ικανό να αγγίξει πολλούς και να είναι προσβάσιμο και προσιτό σε όλους.
Ως εκ τούτου, περνώντας από το παραδοσιακό τηλεοπτικό μοντέλο σε εκείνο του μέλλοντος, το διαδίκτυο αποτελεί ζωτικό παράγοντα της -νέας- τηλεοπτικής εμπειρίας. Δυστυχώς όμως, σε αντίθεση με τη μουσική βιομηχανία που έχει καταφέρει να υιοθετήσει νέα ευέλικτα μοντέλα χρήσης μέσω streaming ή online αγοράς μουσικής σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, η κινηματογραφική βιομηχανία δεν έχει ακόμη κατορθώσει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το θέμα του παράνομου downloading και streaming, που συνεχώς βρίσκει νέους τρόπους εξάπλωσης.
Οι νέες δυνατότητες βρίσκουν τα μεγάλα στούντιο ακόμα επιφυλακτικά και οι αλλαγές στον τρόπο διάθεσης του περιεχομένου τους γίνονται προς το παρόν με πολύ αργούς ρυθμούς σε ένα πολύ δυναμικό περιβάλλον.
Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι το δυνατό περιεχόμενο, οι υπηρεσίες on demand, η σωστή τιμολογιακή πολιτική και οι ευέλικτοι τρόποι θέασης λειτουργούν ως κλειδί, για μια ανταγωνιστική πρόταση στην οικιακή ψυχαγωγία.
Θεωρείτε ότι έχετε το πλέον ανταγωνιστικό πακέτο με τα περισσότερα κανάλια και την καλύτερη τιμή; Ποια είναι η στρατηγική σας marketing στο double play σε σχέση με τον ΟΤΕ ΤV;
Από την πρώτη στιγμή, στρατηγική μας προτεραιότητα ήταν ο σχεδιασμός μίας μοναδικής τηλεοπτικής εμπειρίας σε προσιτή τιμή.
Δημιουργήσαμε μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα που αφορά όλη την ελληνική οικογένεια με ποιοτικό πρόγραμμα σε όλες τις θεματικές κατηγορίες, πλούσιο περιεχόμενο υψηλής ευκρίνειας, προηγμένες υπηρεσίες και σημαντικές αποκλειστικότητες σε όλα τα διαθέσιμα πακέτα. Ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα από την αρχή, οι ελκυστικές τιμές και η -μοναδική στην αγορά- σχέση ποιότητας-τιμής που πρότεινε ο ΟΤΕ TV.
Η προσέγγιση αυτή απέδωσε. Μέσα σε ένα χρόνο, η συνδρομητική μας βάση υπερδιπλασιάστηκε, ενώ η άνθηση αυτή ωφέλησε και το σύνολο της αγοράς, με τη συνδρομητική τηλεόραση να σημειώνει πρωτοφανείς, για τη χώρα μας, ρυθμούς ανάπτυξης.
Ποια είναι η απάντηση του ΟΤΕ ΤV στο Nova Go που να επιτρέπει στους συνδρομητές να απολαμβάνουν τηλεοπτικό πρόγραμμα στο δικό τους χρόνο είτε με live streaming είτε on demand μέσω tablets, smartphones ή notebooks, μέσα και έξω από το σπίτι;
Πολύ σύντομα οι συνδρομητές μας θα μπορούν να απολαμβάνουν θεματικά κανάλια του ΟΤΕ TV, αλλά και την υπηρεσία OTE Cinema on Demand μέσα από τον υπολογιστή, το κινητό ή την ταμπλέτα τους.
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο της υλοποίησης και της δοκιμής της multi-screen υπηρεσίας, ενώ η εμπορική της διάθεση προγραμματίζεται μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Οι over the top υπηρεσίες είναι ένας τομέας στον οποίο επενδύουμε πολλά και θέλουμε η εμπειρία που θα προσφέρουμε στον τηλεθεατή να είναι αντάξια των προσδοκιών του.
Έχετε καταφέρει πλέον να ενισχύσετε δυναμικά την πλατφόρμα σε όλες τις κατηγορίες και πρωτίστως στα αθλητικά, όπου ο OTE TV έχει εξασφαλίσει, μεταξύ άλλων, τις καλύτερες ευρωπαϊκές ποδοσφαιρικές διοργανώσεις (Αγγλικό, Ισπανικό, Ιταλικό & Γερμανικό πρωτάθλημα), σπουδαίες διοργανώσεις από την Ελλάδα (Κύπελλο Ελλάδας, Football League), αλλά και αγώνες της Εθνικής ομάδας σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ (προκριματικά EURO, Eurobasket).
Μπορείτε να μας δώσετε την ανθρωπογεωγραφία των συνδρομητών που παρακολουθούν αυτά τα αθλήματα από κοινωνικής άποψης; Αγοράζουν ΟΤΕ TV μόνο και μόνο για αυτά τα αθλήματα;
Η συνδρομητική βάση του ΟΤΕ TV περιλαμβάνει ανθρώπους με διαφορετικές τηλεοπτικές προτιμήσεις που ανήκουν σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Σημαντικό ποσοστό είναι οικογένειες. Πολλοί ζουν έξω από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Αγαπούν την άθληση και τον αθλητισμό, τον καλό κινηματογράφο, θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, μεγαλώνουν παιδιά ή εγγόνια.
Το περιεχόμενο του OTE TV αγκαλιάζει ένα ευρύ κοινωνικό προφίλ, όμως ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα αθλητικά που όντως είναι το βασικό κίνητρο για απόκτηση της υπηρεσίας, τον κινηματογράφο, τα παιδικά προγράμματα και φυσικά τα ντοκιμαντέρ, για τα οποία δείχνουν σημαντικό ενδιαφέρον οι συνδρομητές μας.
Το φίλαθλο κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί περισσότερες από 50 ζωντανές μεταδόσεις αγώνων την εβδομάδα. Οι σινεφίλ πάνω από 25 πρεμιέρες το μήνα, οι νέοι τηλεθεατές και τα παιδιά πλούσιο πρόγραμμα με το σύνολο των καναλιών της Disney και όχι μόνο. Οι λάτρεις των ντοκιμαντέρ έχουν στη διάθεσή τους τα καλύτερα κανάλια ντοκιμαντέρ σε ποιότητα High Definition.
Ζητούμενο για εμάς παραμένει να προσφέρουμε μία ολοκληρωμένη και προσιτή πρόταση τηλεθέασης που να μπορεί να συγκινήσει διαφορετικές ομάδες κοινού. Σε αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τον ΟΤΕ TV.
Σας ενδιαφέρει το Τσάμπιονς Λινγκ μετά το 2015;
Ναι, φυσικά μας ενδιαφέρει, όπως μας ενδιαφέρει κάθε κορυφαίο αθλητικό γεγονός και στόχος μας είναι να συμμετάσχουμε στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία.
Το αθλητικό περιεχόμενο υψηλής ποιότητας αποτελεί βασικό πυλώνα του προγράμματός μας και βασικό πόλο έλξης για τους συνδρομητές μας, συνεπώς φροντίζουμε να εμπλουτίζουμε τις επιλογές των τηλεθεατών με νέες κορυφαίες διοργανώσεις σε όλα τα σπορ.
Θυμίζω ότι την περασμένη χρονιά καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τα αποκλειστικά δικαιώματα της Barclay’s Premier League, μεταδώσαμε για πρώτη φορά σε συνδρομητική το Ευρωμπάσκετ, αποκτήσαμε το σύνολο των τουρνουά τένις ATP World Tour Masters, 1000, 500 και τα σημαντικά 250, ανανεώσαμε το Κυπελλο Ελλάδας και την Football League, όπως και το WRC. Πρόσφατα πήραμε τα δικαιώματα του Μουντομπάσκετ 2014 και του Ευρωμπάσκετ 2015, μεταδώσαμε τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Σότσι ενώ εξασφαλίσαμε στο ίδιο μοντέλο και τους Ολυμπιακούς που θα γίνουν στη Βραζιλία.
Όσον αφορά στα κανάλια ΟΤΕSPORT, λανσάραμε ένα ακόμη αθλητικό κανάλι και αναβαθμίσαμε ένα ακόμη σε High Definition, ενώ ενισχύσαμε σημαντικά και την ενημέρωση των τηλεθεατών μας με νέες εκπομπές από καταξιωμένους αθλητικούς δημοσιογράφους. Πρόσφατα μάλιστα ξεκινήσαμε και τη μοναδική εκπομπή στη Ελλάδα για τον κόσμο του τένις. Στα σχέδιά μας είναι η διάθεση δύο ακόμη αθλητικών καναλιών OTE SPORT σε HD μέσα στο 2014.
Πόσες πρώτες προβολές έχετε σε ετήσια βάση στα ΟΤΕ CINEMA;
Οι συνδρομητές μας μπορούν να παρακολουθήσουν πάνω από 300 ταινίες σε πρώτη τηλεοπτική προβολή στα κινηματογραφικά μας κανάλια, από χολιγουντιανά στούντιο και τις καλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής παγκοσμίως. Σύντομα, για να σας πω και μία είδηση, στο πρόγραμμά μας θα εντάξουμε και τις πρώτες προβολές ενός από τα ‘μεγάλα έξι’, όπως λέγονται, στούντιο του Χόλυγουντ.
Η συνδρομητική τηλεόραση εκτιμάτε ότι έχει περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης στην ελληνική αγορά; Προς ποια κατεύθυνση και με ποιες προϋποθέσεις;
Ασφαλώς υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Αν λάβουμε υπόψη ότι στην Ευρώπη το ποσοστό διείσδυσης στη συνδρομητική τηλεόραση έχει ξεπεράσει το 50%, σε άλλες Μεσογειακές χώρες ξεπερνά το 30% όταν στην Ελλάδα παραμένει ακόμα κάτω από 20%, καταλαβαίνουμε ότι στα προσεχή χρόνια θα δούμε πολλές εξελίξεις στο τηλεοπτικό τοπίο.
Σε αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμο να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις, που θα συμπληρώσουν και θα αναδείξουν την τηλεοπτική εμπειρία, αλλά και θα εκπαιδεύσουν το κοινό στα οφέλη της συνδρομητικής τηλεόρασης. Στην περίπτωση του ΟΤΕ TV αυτά είναι: περισσότερες επιλογές προγράμματος, διαρκής εμπλουτισμός του περιεχομένου και ενημέρωση γι αυτό, ενίσχυση της τηλεοπτικής εμπειρίας με προηγμένες υπηρεσίες και όλα αυτά σε μία τιμή ανταγωνιστική και σύμφωνη με την ποιότητα και τη δυναμική της αγοράς.
Ο ΟΤΕ TV πριν από 2 χρόνια επανατοποθετήθηκε στην αγορά με ένα εντυπωσιακό relaunch προς πάσα κατεύθυνση. Ποια ήταν τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του relaunch και πως επικοινωνήθηκαν στην αγορά;
Η νέα εμπειρία τηλεθέασης που προτείναμε στους συνδρομητές μας προσαρμόστηκε στις ανάγκες τους, ενσωμάτωσε τις τεχνολογικές εξελίξεις, έλαβε υπόψη τις πιέσεις που ασκεί η ύφεση στην αγορά και αξιοποίησε την τεχνογνωσία του Ομίλου OTE.
Η επανατοποθέτηση του ΟΤΕ TV έγινε ταυτόχρονα με το λανσάρισμα της δορυφορικής υπηρεσίας και ήταν στρατηγική επιλογή του Ομίλου, που υποστηρίχθηκε με δέσμευση και συνέπεια. Το relaunch έγινε με τη δυναμική ενίσχυση του προγράμματος και τη διάθεση νέων υπηρεσιών που αναβαθμίζουν την εμπειρία του πελάτη. Επίσης, με τη συστηματική προβολή της τηλεοπτικής υπηρεσίας μέσα από τη διαφημιστική επικοινωνία, που στόχο είχε να χτίσει το brand, να προβάλλει τον OTE TV ως την πλέον προσιτή λύση για διασκέδαση στο σπίτι, αλλά και να επικοινωνήσει ότι ο ΟΤΕ TV δεν προσφέρει μόνο την iptv αλλά και τη δορυφορική πρόσβαση, ανάλογα με το τι εξυπηρετεί τις ανάγκες του πελάτη.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου, που αγκάλιασε τη νέα υπηρεσία και φροντίζει να ενημερώνει τους επισκέπτες για τα πλεονεκτήματά της, όπως και το Customer Care που είναι δίπλα στον πελάτη με τον καλύτερο τρόπο. Για την επιτυχή επανατοποθέτησή μας δούλεψαν με πάθος και ενθουσιασμό όχι μόνο η ίδια η ομάδα του OTE ΤV, αλλά και όλες οι υποστηρικτικές λειτουργίες της εταιρείας.
Πώς έχει υποδεχθεί η διαφημιστική αγορά τον OTE ΤV;
Ξεκινήσαμε τη διάθεση διαφημιστικού χρόνου στα κανάλια ΟΤΕ SPORT και ΟΤΕ CINEMA μέσα στο 2013 και παρά την ύφεση τα πρώτα δείγματα και η ανταπόκριση που έχουμε είναι πολύ θετικά. Η συνδρομητική πλατφόρμα προσφέρει ένα ευέλικτο και ιδιαίτερα στοχευμένο διαφημιστικό εργαλείο, με πρόσθετο ατού τη δυνατότητα αξιοποίησης εξατομικευμένων διαφημιστικών οχημάτων.
Σκοπεύετε να αλλάξετε την καμπάνια σας;
Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή τέτοια πρόθεση. Συνεχίζουμε να ενημερώνουμε το κοινό για τις προτάσεις και το περιεχόμενο του OTE TV με όλα τα μέσα, τη διαφήμιση, τα social media και τις κατάλληλες εφαρμογές στα smartphones και tablets των συνδρομητών μας.
Πιστεύετε ότι το προϊόν σας είναι value for money;
Σε αυτό το ερώτημα απαντούν οι ίδιοι οι συνδρομητές. Στον ΟΤΕ TV επενδύσαμε και συνεχίζουμε να επενδύουμε σε νέα κανάλια και προηγμένες υπηρεσίες, νέο ελκυστικό πρόγραμμα και αποκλειστικότητες, νέο ανθρώπινο δυναμικό, για να προσφέρουμε στον καταναλωτή μία μοναδική εμπειρία τηλεθέασης σε εξαίρετη τιμή. Και οι τηλεθεατές επικροτούν αυτή την πρόταση. Σε μία εποχή που οι απαιτήσεις ανεβαίνουν αντιστρόφως ανάλογα με τα εισοδήματα, η συνδρομητική τηλεοπτική εμπειρία του ΟΤΕ ΤV δικαιώνει την επιλογή κάθε τηλεθεατή.